דווקא נראה לי שהכתיבה צריכה לבוא מתוך ערפול מסויים של המודעות (אח"כ אפשר להתבונן בדברים מתוך מודעות) כך שאני מסכים עם הדעה. אבל עצם זה שכתבת אותה גורם לנו להיות מודעים לזה ופוגע ביכולת ליצור, לא? אני מקווה שלא...
דעה? זה יותר נכון מדעה, ולא רק נכון !
מאחר ודעה הינה של אדם אחד, וזו ממש אמרת כנף.
אדם המביט מהצד אף על עצמו, מכניס פנימה דברים
אשר אחרים רוצים לראות או לשמוע, אולם לא יכתוב
או ידבר מתוך עמקי נשמתו. לא יהיה זה האני שלו.
תהיה זו דמות מזויפת ותשלוט בו בסופו של הדבר.
אנו כותבים ויוצרים כל דבר, לפי קשרונינו המולד
אשר ניתן לנו במתנה ואנו קצת ליטשנו אותו.
אהדתי, אהבתי, נהנתי. תודה: חיים
quetiapine dosage for sleep asser.nl quetiapine overdose amount
למי שמכיר את יצירתי "הגירוש מגן העדן" (וכן את הערותי ל"בשבח הפנטאיזם") נהירה כוונתי...
כוחות היצירה של האדם נובעות מתוכו - מתוך הרגש שלו ("מהאלוקים" כביכול) בעוד שיכולתו של אדם להסתכל על עצמו מן הצד נובעות מכח הדיבור שלו וענינן מידור ומיגור (אנליזה) של הקיים והתרחקות מהאלוקי שבו ("מסך" בחסידות)
לא מסכים, להיפך! לדעתי, כל יכולת היצירה נובעת מיכולתו של אדם להסתכל על עצמו מהצד.. מי שמסוגל להסתכל מהצד מסוגל לכתוב גם עד כדי התמזגות והזדהות ברמה גבוהה.
[ליצירה]
בס"ד
דווקא נראה לי שהכתיבה צריכה לבוא מתוך ערפול מסויים של המודעות (אח"כ אפשר להתבונן בדברים מתוך מודעות) כך שאני מסכים עם הדעה. אבל עצם זה שכתבת אותה גורם לנו להיות מודעים לזה ופוגע ביכולת ליצור, לא? אני מקווה שלא...
[ליצירה]
דעה? זה יותר נכון מדעה, ולא רק נכון !
מאחר ודעה הינה של אדם אחד, וזו ממש אמרת כנף.
אדם המביט מהצד אף על עצמו, מכניס פנימה דברים
אשר אחרים רוצים לראות או לשמוע, אולם לא יכתוב
או ידבר מתוך עמקי נשמתו. לא יהיה זה האני שלו.
תהיה זו דמות מזויפת ותשלוט בו בסופו של הדבר.
אנו כותבים ויוצרים כל דבר, לפי קשרונינו המולד
אשר ניתן לנו במתנה ואנו קצת ליטשנו אותו.
אהדתי, אהבתי, נהנתי. תודה: חיים
quetiapine dosage for sleep asser.nl quetiapine overdose amount
[ליצירה]
למי שמכיר את יצירתי "הגירוש מגן העדן" (וכן את הערותי ל"בשבח הפנטאיזם") נהירה כוונתי...
כוחות היצירה של האדם נובעות מתוכו - מתוך הרגש שלו ("מהאלוקים" כביכול) בעוד שיכולתו של אדם להסתכל על עצמו מן הצד נובעות מכח הדיבור שלו וענינן מידור ומיגור (אנליזה) של הקיים והתרחקות מהאלוקי שבו ("מסך" בחסידות)
[ליצירה]
לא מסכים, להיפך! לדעתי, כל יכולת היצירה נובעת מיכולתו של אדם להסתכל על עצמו מהצד.. מי שמסוגל להסתכל מהצד מסוגל לכתוב גם עד כדי התמזגות והזדהות ברמה גבוהה.
[ליצירה]
אני בד"כ שונא להסביר ספרות - כי, לדעתי, בשונה מהגות , הספרות , והאמנות בכלל , תפקידה לעורר , בעזרת הכוח האסוציאטיבי מעין "צביטה בלב" וההסברים רק ירוקנו את היצירה מיכולתה לעשות זאת - משום שאדם לא מתרגש מדבר שהוא מבין .
אעפ"כ , מכיוון שכבר שאלת ובכדי שלא יחשדו בי שאני כותב דברים ריקים מתוכן ואז מערפל ע"מ להתהדר ב"עומק" לא לי הרי ביאור:
הנושא הוא דווקא אדם הראשון וחטאו
"בהר המור אור טרם גונז" - מתייחס, כמו כותרתו של השיר , ל"בין השמשות" הבראשיתי בתרם נגנז לצדיקים אור ששת ימי הבראשית . הר המור - כמובן לא ישיבת הקו וגם לא הר סיני (מ"יונה מצאה ") אלא המוריה ("למה למה מה נקרא וגו')
"ראו! לפנות ליל אייל בסבך נאחז" - מתייחס למשנה בפרקי אבות המזכירה , כ"יש אומרים" את הדעה שהאייל שעקד אברהם נברא בין השמשות
" בליל במחז" - ברית בין הבתרים (הנקרא "מחזה")
"שבעבור אדם דם תמימים כמים ניקז" - בגלל חטאו של אדם הראשון יש רצח בעולם שבגלל המצאו נצטווה אברהם לעקוד את יצחק לאחת הדעות
"ציווּי ותודה כאחד פעמים מים השליך כמים פחז" -
חז"ל אמרו: " האשה אשר נתת לי" - מכאן שכפר בתודה
מים - אין מים אלא תורה
"כמים פחז" - ע"פ - "פחז כמים על תותר"
"אוצרות אבותיו מנגד הגד השליך כמונבז"-
כיוון ש"אדם" פה הוא לא דווקא אדם ההסתורי אלא אדם בכלל אזי מותרת מעין פרואקציה הסתורית לימינו:
אוצרות- "יראת ה' היא אוצרו"
אבותיו- "שמע בני וגו' "
"הגד" - במובן של תורה
"מונבז" - הגמ' מספרת על מונבז המלך (מלך בארמניה של היום שהתגייר יחד אם אמו הלני)
שפיזר את אוצרות אבותיו לעניים
"ויאכל וישת ויקום וילך ויבז" - מקווה שקוראינו מכירים את הפס' הזה על עשיו ואת סופו ( "...את הבכורה")
כך אדם הראשון בעבור אכלו מעץ הדעת נושל מה"בכורה" - הייעוד האלוקי
לסיכום: השיר מתאר את חטא אדם הראשון
נכון שהרסתי ?
[ליצירה]
"סילוק" נקרא כך לא בגלל שבו מסתיימת הקדושתא (כלומר לא בגלל שהקדושתא "מסתלקת" לה ) אלא בגלל המשמעות הנלוית למלה "סילוק" והיא: התעלות, התרוממות . כביכול הפייטן מעביר חוויה של המראה לעבר השחקים ע"י כך שהשורות נעשות יותר קצרות והחרוזים יותר צפופים
[ליצירה]
אחרי מותו של סטלין מי שתפס את השלטון דה-פקטו
היה ברייה , ראש הבולשת
בחדשיים שהוא שלט הוא הספיק לשחרר רוצחים ואנסים מבתי הכלא על מנת להביא למצב חרום שיתן לו שליטה מלאה במדינה גם באופן רשמי.
אך לא איסתיעא מילתה והוא נעצר בפוליטביורו ע"י ג'וקוב
תגובות