דווקא נראה לי שהכתיבה צריכה לבוא מתוך ערפול מסויים של המודעות (אח"כ אפשר להתבונן בדברים מתוך מודעות) כך שאני מסכים עם הדעה. אבל עצם זה שכתבת אותה גורם לנו להיות מודעים לזה ופוגע ביכולת ליצור, לא? אני מקווה שלא...
דעה? זה יותר נכון מדעה, ולא רק נכון !
מאחר ודעה הינה של אדם אחד, וזו ממש אמרת כנף.
אדם המביט מהצד אף על עצמו, מכניס פנימה דברים
אשר אחרים רוצים לראות או לשמוע, אולם לא יכתוב
או ידבר מתוך עמקי נשמתו. לא יהיה זה האני שלו.
תהיה זו דמות מזויפת ותשלוט בו בסופו של הדבר.
אנו כותבים ויוצרים כל דבר, לפי קשרונינו המולד
אשר ניתן לנו במתנה ואנו קצת ליטשנו אותו.
אהדתי, אהבתי, נהנתי. תודה: חיים
quetiapine dosage for sleep asser.nl quetiapine overdose amount
למי שמכיר את יצירתי "הגירוש מגן העדן" (וכן את הערותי ל"בשבח הפנטאיזם") נהירה כוונתי...
כוחות היצירה של האדם נובעות מתוכו - מתוך הרגש שלו ("מהאלוקים" כביכול) בעוד שיכולתו של אדם להסתכל על עצמו מן הצד נובעות מכח הדיבור שלו וענינן מידור ומיגור (אנליזה) של הקיים והתרחקות מהאלוקי שבו ("מסך" בחסידות)
לא מסכים, להיפך! לדעתי, כל יכולת היצירה נובעת מיכולתו של אדם להסתכל על עצמו מהצד.. מי שמסוגל להסתכל מהצד מסוגל לכתוב גם עד כדי התמזגות והזדהות ברמה גבוהה.
[ליצירה]
בס"ד
דווקא נראה לי שהכתיבה צריכה לבוא מתוך ערפול מסויים של המודעות (אח"כ אפשר להתבונן בדברים מתוך מודעות) כך שאני מסכים עם הדעה. אבל עצם זה שכתבת אותה גורם לנו להיות מודעים לזה ופוגע ביכולת ליצור, לא? אני מקווה שלא...
[ליצירה]
דעה? זה יותר נכון מדעה, ולא רק נכון !
מאחר ודעה הינה של אדם אחד, וזו ממש אמרת כנף.
אדם המביט מהצד אף על עצמו, מכניס פנימה דברים
אשר אחרים רוצים לראות או לשמוע, אולם לא יכתוב
או ידבר מתוך עמקי נשמתו. לא יהיה זה האני שלו.
תהיה זו דמות מזויפת ותשלוט בו בסופו של הדבר.
אנו כותבים ויוצרים כל דבר, לפי קשרונינו המולד
אשר ניתן לנו במתנה ואנו קצת ליטשנו אותו.
אהדתי, אהבתי, נהנתי. תודה: חיים
quetiapine dosage for sleep asser.nl quetiapine overdose amount
[ליצירה]
למי שמכיר את יצירתי "הגירוש מגן העדן" (וכן את הערותי ל"בשבח הפנטאיזם") נהירה כוונתי...
כוחות היצירה של האדם נובעות מתוכו - מתוך הרגש שלו ("מהאלוקים" כביכול) בעוד שיכולתו של אדם להסתכל על עצמו מן הצד נובעות מכח הדיבור שלו וענינן מידור ומיגור (אנליזה) של הקיים והתרחקות מהאלוקי שבו ("מסך" בחסידות)
[ליצירה]
לא מסכים, להיפך! לדעתי, כל יכולת היצירה נובעת מיכולתו של אדם להסתכל על עצמו מהצד.. מי שמסוגל להסתכל מהצד מסוגל לכתוב גם עד כדי התמזגות והזדהות ברמה גבוהה.
[ליצירה]
דווקא על העברית של שמואל אל למבקר להתנפל כה חיש...
עברית הוא דווקא יודע טוב מאד. הוא אמנם משתמש בשורשים עבריים בצורה, איך נגיד, יצירתית משהו אך זה מהווה חלק מהרשיון הספרותי הניתן לכל משורר.
ראה למשל את שירי הקילירי ודומיו.
בכלל, לשון שירית מאז ומתמיד לא דמתה ללשון הפרוזה. כך זה גם בתנ"ך (איפה בפרוזה תנ"כית תמצא מילה כמו "למו" או "חיתו- ארץ"?)
אני כמובן מדבר מהרהורי ליבי - פרו דומו - גם אני נוטה לעוות מילים שתתאמנה למצלול, למשקל ולחריזה...
[ליצירה]
בהחלט מתוחכם..
הביקורת על פולחן הכותל
הסבה שאין תגובות זה כי השם של הקטע יוצר אשלייה
שהנה, יש פה עוד שיר בנאלי על הכותל, בדומה לתמונות האלו שתולים סמוך לכניסה אל הבית, ולכן אפילו לא טורחים להתבונן בו.
אלא שפה מתגלה הטעות - השיר מדמה את הכותל לקירות בית הכלא ולמחיצה כביכול בינינו לבין ה'
[ליצירה]
שמואל י. מזכיר לי את אותו ספור על המגיד הנודד שרק דרשה אחת היתה באמתחתו - על אודות פרשת קורח.
אך, כיוון שלא כל שבוע נקראת אותה הפרשה, לפני שהיה עולה לדרוש, היה עושה עצמו כמחפש את קופסת הטבק שלו והיה מצהיר:
"הרי היא נעלמה כאילו בלעתה האדמה - ממש כמו את קרח!
אפרופו קרח..."
תגובות