[ליצירה]
אתה הרי יודע שזה בדיוק מה שרבני צהר הציעו: שכל רב הרוצה לסדר קידושין ייבחן על הלכות קידושין...
אגב , מי שיש לו כושר לרב שכונה , כלומר "יורה יורה" מהרבנות הראשית, עשה מבחן על הלכות קידושין + עבר ראיון אישי ברבנות הראשית + יש לו המלצה מישיבתו
טענתו של הרב מצגר (זוהי, לצערי גם טענתו של הרב רצון ערוסי) היא שרבנים מסויימים אינם "יראי שמיים" מספיק - אני מבין שגם אתה לא מרוצה מ"יראת השמיים" של רבני צהר, אך תסכים (לפחות לשיטתך) שאם נתחיל בלהכריז שרבני צהר אינם יראי שמיים בהגדרה, נגיע למצב שבו כל רב ציוני דתי אינו ירא שמיים בהגדרה ואח"כ שכל רב שלא למד בישיבת פונביץ' אינו ירא שמים וכו' וכו' והשמים הם הגבול
אי לכך, אין זהו תפקידה של הרה"ר לקבוע מיהו ירא שמים לטעמה אלא עליה לקבוע קריטריונים ברורים של ידע + שמירת מצוות (שוב, כזאת שלא תוקיע כל מי שאין לו כיפה בצבע המתאים אלא אורתופרקסיה מינימלית) + הצהרה אמונית (שוב, לא במובן של הכרזה שאין מדינת ישראל רצ"ג אלא אורתודוקסיה מינימלית : תורה למשה מסיני, תוקפה המחייב של ההלכה כפי שמובאת בגמרא ובראשונים, קיומו של הקב"ה - בלי להכנס לסוגיות תיאולוגיות , כגון צימצום כפשוטו / לא כפשוטו וכו')
[ליצירה]
דווקא על העברית של שמואל אל למבקר להתנפל כה חיש...
עברית הוא דווקא יודע טוב מאד. הוא אמנם משתמש בשורשים עבריים בצורה, איך נגיד, יצירתית משהו אך זה מהווה חלק מהרשיון הספרותי הניתן לכל משורר.
ראה למשל את שירי הקילירי ודומיו.
בכלל, לשון שירית מאז ומתמיד לא דמתה ללשון הפרוזה. כך זה גם בתנ"ך (איפה בפרוזה תנ"כית תמצא מילה כמו "למו" או "חיתו- ארץ"?)
אני כמובן מדבר מהרהורי ליבי - פרו דומו - גם אני נוטה לעוות מילים שתתאמנה למצלול, למשקל ולחריזה...
[ליצירה]
יפה אסף!
במיוחד השימוש במלה "גף" - במשמעות של הגיף - במסורת הארצישראלית -אשכנזית (ינאי, הקליר וכו') יש שתי אותיות בשורש : לכן רווח השימוש במליס כמו צק(צעק-במובן של "התפלל") נם (נאם-אמר) צג(נציג- כהן:נחשב כצג באיתון, דחות בפילולי עקלתון)
יישר כח על היצירתיות !
[ליצירה]
כתוב יפה
מענין עד כמה אתה מזדהה עם זה עכשיו
אני חייב לציין שהתרשמתי מהכנות אך גם מנאיויות מה שהקטע מתאפיין בו
למה אתה חושב שעל מנת למצוא את עצמך אתה חייב ללכת לאן שהוא?
ולמה אתה חושב ש"אתה" יכול להתקיים בלא "לא אתה"?
אני ממליץ לך לקרוא את ראלף וולדו אמרסון ( אולי קראת אותו) - לדעתי אתה תאהב אותו הוא דיי בראש שלך
[ליצירה]
מי שאמר
"אם אתה מאמין שאפשר לקלקל, תאמין שאפשר לתקן"
הוא אם כל הכבוד לא הרב קוק אלא רבי נחמן.
לא הבנתי מה כ"כ פוסטמודרני בסיפור.
כמו כן, הייתי ממליץ , בחלקים שבהם הגיבורים מדברים, לשים את הדוברים בשורות אחת מתחת לשניה ולא להשתמש במרכאות
ושאלה אחרונה: למה "מירב" ולא רחל?