[ליצירה]
אתה הרי יודע שזה בדיוק מה שרבני צהר הציעו: שכל רב הרוצה לסדר קידושין ייבחן על הלכות קידושין...
אגב , מי שיש לו כושר לרב שכונה , כלומר "יורה יורה" מהרבנות הראשית, עשה מבחן על הלכות קידושין + עבר ראיון אישי ברבנות הראשית + יש לו המלצה מישיבתו
טענתו של הרב מצגר (זוהי, לצערי גם טענתו של הרב רצון ערוסי) היא שרבנים מסויימים אינם "יראי שמיים" מספיק - אני מבין שגם אתה לא מרוצה מ"יראת השמיים" של רבני צהר, אך תסכים (לפחות לשיטתך) שאם נתחיל בלהכריז שרבני צהר אינם יראי שמיים בהגדרה, נגיע למצב שבו כל רב ציוני דתי אינו ירא שמיים בהגדרה ואח"כ שכל רב שלא למד בישיבת פונביץ' אינו ירא שמים וכו' וכו' והשמים הם הגבול
אי לכך, אין זהו תפקידה של הרה"ר לקבוע מיהו ירא שמים לטעמה אלא עליה לקבוע קריטריונים ברורים של ידע + שמירת מצוות (שוב, כזאת שלא תוקיע כל מי שאין לו כיפה בצבע המתאים אלא אורתופרקסיה מינימלית) + הצהרה אמונית (שוב, לא במובן של הכרזה שאין מדינת ישראל רצ"ג אלא אורתודוקסיה מינימלית : תורה למשה מסיני, תוקפה המחייב של ההלכה כפי שמובאת בגמרא ובראשונים, קיומו של הקב"ה - בלי להכנס לסוגיות תיאולוגיות , כגון צימצום כפשוטו / לא כפשוטו וכו')