אני גם כן איני מסכים עם דרך הפעולה של מועצת יש"ע, ואני סבור בהחלט שכל דבורי ההבל שלהם, על "משאל עם" (כאילו שמשאל עם יכול להתיר איסור תורה) ועל "מוסריות" (כאילו שיש משהו לא מוסרי בלהעביר אנשים ממקום למקום, כמו שנעשה בכל ההיסטוריה של התרבות האנושית), היא אחת הסיבות העיקריות לכשלון המאבק.
אולם, ודאי שצריך להתבונן בדברי האנשים האלה, לראות מה הם באמת מאמינים בו, ומהי "דמגוגיה זולה". אם יש לך ביקרות על טענה אווילית שלהם, אין צורך לצלם תמונה, עם כיתוב, על מנת "להוכיח" לנו שהטענה שגויה, הרי כל טיפש מבין זאת.
ליאת היקרה.
הבחירות אינן צפויות בחודשים הקרובים, אז אין טעם בתעמולת בחירות בימים אלו.
ולעצם הענין, הטענה של האנשים האמוניים לא היתה קשורה לצד הכלכלי, וגם לא לצד המוסרי, הטענה של האנשים האמוניים היא אחת: הקב"ה ציוה בתורתו הקדושה על מצות ישוב א"י! והקב"ה ציוה בתורתו הקדושה על איסור של "לא תחנם"! כל שאר דבורי ההבל, על "משאל עם", וש"יהודי לא מגרש יהודי", הם רק לסבר את האוזן בשביל אנשים שהאמונה לא מתבטאת במעשי היום יום שלהם (מה שמכונה בפי העם "חילונים"), ממילא התיחסות כאילו הטענות לגבי ההפסד הכלכלי הן מוטעות היא התיחסות לא נבונה, כי אף אחד לא טען אותם מכיון שהם אמיתיות, הטענות היו רק לשכנע אנשים לתמוך במאבק.
ושקר דמגוגי למטרה פוליטית, זהו כן ממאפיינם של אנשים אמוניים? אם אתה מאמין במשהו- חרוט אותו על דגלך! אל תתיפייף עבור אנשים אחרים, זה מעיד על חוסר אמונה.
אני חייבת להדגיש מילה אחת של סומסום- "חלקית". כי אני הייתי אתמול בחממות של עצמונה, וכמות הציוד והשתילים שנזרקו שם בגלל קוצר הזמן ומכיוון ולא ישרדו את ההעברה, עצומה.
התמונה הזאת משולה לאדם שאיבד את כל חושיו וגפיו בפיגוע, ובאים מיד אחרי ואומרים לו שהעיקר שהוא חי.
אל תתני למראה עינייך להטעות אותך קצת, הנזק בל יתוקן. גם אם הקרווילות נוצצות, וחלק מהחממות מוקם שוב, הנזק בל יתוקן. אני מזמינה אותך לעיר האוהלים בצומת יד מרדכי, אני בטוחה שתמצאי שם מה לצלם.
כמו שסומסום אמרה - פחות או יותר.
חזק, עצוב וכאוב.
מישהו רוצה להסביר לי אם מאיר פרידמן מדבר בציניות כל הזמן או שסתם נראה לי?
ואם כן, מה הבעיה שלו?
או שאתה תסביר לי (לא הגיוני... אתה הרי "ברוגז" אתי מאז שהבעתי את דעותיי על הנוער שלנו... לא?)
קצת. התרגשתי מאוד.
התמונה היפהפייה הזאת נתנה לי אמנם תחושה של גוש, במיוחד תחת הסיווג "הספד", אבל אין ספק שזה מרגש לראות את החממות עומדות מחדש על תילן.
אתמול הייתי בסיטואציה ההפוכה, והכאב - בל יתואר. לעקור חממות ממקומן, ולראות בכאבו של בעל החממות, זה על הפנים..
התלבטתי הרבה אם להגיב. אז באמת התמונה יפה, והשם יפה, והסיווג מתאים. איכשהו ההערה הכתובה הורסת, כי היא הופכת את זה לוויכוח. הדברים חזקים גם בלי זה. רואים שם את הכאב והחורבן, ורואים בניה חדשה, כאובה וחלקית ככל שתהיה- וכל אחד יתייחס לזה לפי השקפתו. אז נכון שאת רצית להביע משהו מסויים, אבל זה שזרקת את זה עלינו ככה, ועדיין במסגרת ה"שלושים", לא נראה לי שייך.
סומסום- האבלה את חורבן ציון
תמונה יפה ומשמחת.
אם להיכנס לאופוריה? לא נראה לי. יש הרבה תמונות קוטביות לזו, גם בהיבט הכלכלי (מכולת מתכת שרתחה כחיום היום וכל הציוד שבה נמס - אולי צריך ללכת לצלם בפנים...)
אז אני מודה לך על התמונה, ומוותר על הכיתוב העוקצני - "מוקדש בחום" עאלק.
יפה..גם פיצוים כספיים, גם העבודה חזרה, גם יצאנו מעזה, גם פחות 2 מיליון פלסטינאים...עכשיו איך מתפטרים מכל הפשיסטים של נוער הגבעות, גגות ובעיקר החארות?
אני יודע..קצת סודה לפנים שלהם והכול טוב..
הנזק הבל יתוקן הוא לא בהקמת החממות מחדש אלא בהרבה סחורות שאבדו שאיבדו יחד איתם לקוחות ואמנם מצע מנותק הצליחו להעביר ברובו שאר הדברים שגדלו בקרקע גדלו בקרקע מאד מסוימת וזאת קרקע חדשה שלא נדבר על האקלים השונה מהים לבין שאר הנגב המערבי
להפריד.
חורבן הוא חורבן הוא אסון.
מצאו לי אחד מאנשי גוש קטיף, חבל עזה או צפון השומרון שיכולים לשכוח ולהשאיר מאחוריהם את סאת-ייסוריהם, גלותם, בשל העובדה (שאמורה להיות מובנת מאליה) שפרנסתם אולי תשתקם עם הזמן.
הנסיון לחבר בין הדברים כמשוואה - גירוש שווה נזק כלכלי; הנסיון להפריד בין הדברים - הלך הבית, הלכו החיים, אך החממות הגיעו; מגעילים אותי. או יותר נכון, מביישים אותי. הזהו אדם?
[ליצירה]
אני גם כן איני מסכים עם דרך הפעולה של מועצת יש"ע, ואני סבור בהחלט שכל דבורי ההבל שלהם, על "משאל עם" (כאילו שמשאל עם יכול להתיר איסור תורה) ועל "מוסריות" (כאילו שיש משהו לא מוסרי בלהעביר אנשים ממקום למקום, כמו שנעשה בכל ההיסטוריה של התרבות האנושית), היא אחת הסיבות העיקריות לכשלון המאבק.
אולם, ודאי שצריך להתבונן בדברי האנשים האלה, לראות מה הם באמת מאמינים בו, ומהי "דמגוגיה זולה". אם יש לך ביקרות על טענה אווילית שלהם, אין צורך לצלם תמונה, עם כיתוב, על מנת "להוכיח" לנו שהטענה שגויה, הרי כל טיפש מבין זאת.
[ליצירה]
ליאת היקרה.
הבחירות אינן צפויות בחודשים הקרובים, אז אין טעם בתעמולת בחירות בימים אלו.
ולעצם הענין, הטענה של האנשים האמוניים לא היתה קשורה לצד הכלכלי, וגם לא לצד המוסרי, הטענה של האנשים האמוניים היא אחת: הקב"ה ציוה בתורתו הקדושה על מצות ישוב א"י! והקב"ה ציוה בתורתו הקדושה על איסור של "לא תחנם"! כל שאר דבורי ההבל, על "משאל עם", וש"יהודי לא מגרש יהודי", הם רק לסבר את האוזן בשביל אנשים שהאמונה לא מתבטאת במעשי היום יום שלהם (מה שמכונה בפי העם "חילונים"), ממילא התיחסות כאילו הטענות לגבי ההפסד הכלכלי הן מוטעות היא התיחסות לא נבונה, כי אף אחד לא טען אותם מכיון שהם אמיתיות, הטענות היו רק לשכנע אנשים לתמוך במאבק.
[ליצירה]
ושקר דמגוגי למטרה פוליטית, זהו כן ממאפיינם של אנשים אמוניים? אם אתה מאמין במשהו- חרוט אותו על דגלך! אל תתיפייף עבור אנשים אחרים, זה מעיד על חוסר אמונה.
[ליצירה]
אני חייבת להדגיש מילה אחת של סומסום- "חלקית". כי אני הייתי אתמול בחממות של עצמונה, וכמות הציוד והשתילים שנזרקו שם בגלל קוצר הזמן ומכיוון ולא ישרדו את ההעברה, עצומה.
התמונה הזאת משולה לאדם שאיבד את כל חושיו וגפיו בפיגוע, ובאים מיד אחרי ואומרים לו שהעיקר שהוא חי.
אל תתני למראה עינייך להטעות אותך קצת, הנזק בל יתוקן. גם אם הקרווילות נוצצות, וחלק מהחממות מוקם שוב, הנזק בל יתוקן. אני מזמינה אותך לעיר האוהלים בצומת יד מרדכי, אני בטוחה שתמצאי שם מה לצלם.
[ליצירה]
כמו שסומסום אמרה - פחות או יותר.
חזק, עצוב וכאוב.
מישהו רוצה להסביר לי אם מאיר פרידמן מדבר בציניות כל הזמן או שסתם נראה לי?
ואם כן, מה הבעיה שלו?
או שאתה תסביר לי (לא הגיוני... אתה הרי "ברוגז" אתי מאז שהבעתי את דעותיי על הנוער שלנו... לא?)
[ליצירה]
קצת. התרגשתי מאוד.
התמונה היפהפייה הזאת נתנה לי אמנם תחושה של גוש, במיוחד תחת הסיווג "הספד", אבל אין ספק שזה מרגש לראות את החממות עומדות מחדש על תילן.
אתמול הייתי בסיטואציה ההפוכה, והכאב - בל יתואר. לעקור חממות ממקומן, ולראות בכאבו של בעל החממות, זה על הפנים..
[ליצירה]
התלבטתי הרבה אם להגיב. אז באמת התמונה יפה, והשם יפה, והסיווג מתאים. איכשהו ההערה הכתובה הורסת, כי היא הופכת את זה לוויכוח. הדברים חזקים גם בלי זה. רואים שם את הכאב והחורבן, ורואים בניה חדשה, כאובה וחלקית ככל שתהיה- וכל אחד יתייחס לזה לפי השקפתו. אז נכון שאת רצית להביע משהו מסויים, אבל זה שזרקת את זה עלינו ככה, ועדיין במסגרת ה"שלושים", לא נראה לי שייך.
סומסום- האבלה את חורבן ציון
[ליצירה]
תמונה יפה ומשמחת.
אם להיכנס לאופוריה? לא נראה לי. יש הרבה תמונות קוטביות לזו, גם בהיבט הכלכלי (מכולת מתכת שרתחה כחיום היום וכל הציוד שבה נמס - אולי צריך ללכת לצלם בפנים...)
אז אני מודה לך על התמונה, ומוותר על הכיתוב העוקצני - "מוקדש בחום" עאלק.
[ליצירה]
יפה..גם פיצוים כספיים, גם העבודה חזרה, גם יצאנו מעזה, גם פחות 2 מיליון פלסטינאים...עכשיו איך מתפטרים מכל הפשיסטים של נוער הגבעות, גגות ובעיקר החארות?
אני יודע..קצת סודה לפנים שלהם והכול טוב..
[ליצירה]
ריגשת אותי,איש קטן-גדול.. (ואני לא מאלו השורדים מונולוגים ארוכים בד"כ..)
ואולי זו היכרותי האישית עם ר' עקיבא של ערב שבת, הידוע בכינויו "אין-מה-לעשות-אז-לפחות-נעשה-זאת-עם-אחרים", שגרמה לי להיכנס ממש לסיפור.
יפה לך!
[ליצירה]
מצטערת,אבל אני מוכרחה:
התמונה גזורה בצורה מרושלת ולא נעימה לעין, כאילו נערכה בחיפזון-העיקר להציגה ברבים.אבל מעבר לקטנוניות העיסוק בויזואליות של ה"יצירה" אני מתקשה להבין איך אדם יהודי מסוגל להשוות יהודי אחר לחיה, ובעצם לטעון כי הוא פחות ממנה. רק לי יש אסוציאציות של מלחמת העולם השניה? כמה רחוק עוד תגיע ההסתה נטולת הרסן הזו? האם היא תיפסק רק כאשר יישפך פה דם? האם אי אפשר לעמוד על עקרונות ולדבוק באידיאלים בדרכים חיוביות?
מאט יקירי, כן. מאחורי כ-ל זוג עיניים יש נשמה. (ניצוץ אלוקי למקרה שסיסמאות ולהט המונים השכיחו ממך את העובדה), גם אם היא לא חושבת כמוך.
[ליצירה]
רק רוצה להזכיר (בהקשר לתמונה זו במיוחד,אך תקף לגבי כולן) כי התמונה המקורית חדה ומפוקסת. תהליכי הכיווצ'וץ שהיא עוברת כדי לעלות לאתר מורידים מהאיכות שלה.
[ליצירה]
אני מוכרחה לסנגר על המצלמה שלי (canon 300AV המצוינת) ולומר כי איכות התמונות המקורית טובה וחדה בהרבה! פשוט בשביל שאוכל לחלוק אותן אתכם אני צריכה להקטין אותן ולשנות רזולוציה, מה שפוגם מעט באיכות.
ו..תודה רבה לכל המגיבים.. זה משמח ומעשיר בכל פעם מחדש :-)
תגובות