[ליצירה]
א. זה כבר השיר השלוש מאות בנושא, והוא לא נהיה יותר משכנע, או לחילופין, יותר מקורי. שירה איננה מיועדת למיחזור.
ב. אם "בעלי הון כיסם ירש" - איפה פה האחוה והשויון? בהקשר זה, אני ממליץ לך לקרוא את "חוות החיות" מאת ג'ורג' אורוול.
ג. "אל מרומי באריקדות יעפיל נעפילה" - תגיד מה שתרצה על "משחקים לשוניים", אבל אין לזה משמעות. אלא אם כן "נעפילה" זה שם של מישהו.
ד. השורה האחרונה לא קשורה לכלום. לא ברור של מי ההד שתשמע אתה ואולי עוד שנים-שלושה מרקסיסטים סהרורים שמסתובבים פה.
[ליצירה]
אהבתי את הקטע של "הזמנתו של משורר ישראלי לחקירה "ביטחונית" על תוכן שיריו וקיום
מעקב הדוק של השב"כ על פרסומים ספרותיים ופוליטיים מהווים עדות
מפחידה כי ישראל צועדת לקראת הפיכתה למדינת משטרה."
אני חושב שהוא צודק, ושהוא אמור לשמוח על זה, הרי כך ישראל צועדת (אחורה או קדימה, מה זה משנה) היישר לכיוון משטרים נהדרים כמו תקופת השלטון הקומוניסטי ברוסיה, לא?
[ליצירה]
יש משהו מוזר בקצב. לא ממש יודע להגדיר את זה. אולי.. ילדותיות כזאת. אותו קצב של כל הדקלומים מהגן.
הייתי מציע לפרק את השורות לשניים לפי החרוזים.
ועכשיו לחלק הארוך, של כל הדברים שאהבתי:
כתיבה מתוחכמת ושנונה, זורמת וכיפית.
" אין כאן שאלה מכאן שאין כאן גם תשובה" - וגם אין אפשרות להסביר כמה אהבתי את המשפט הזה.
הבית של שיחת החולין בשחור, והבית הירוק שאחריו.
וגם בכלל.
[ליצירה]
דיק, הוא מתכוון למהפכה קומוניסטית... לא ראית את הפגנות הענק?..
ושמואל -
א. לא ממש הבנתי איך ההגדרה העצמית של הפלשתינים או זריקת עשרות אלפי יהודים לרחוב יכולה לסייע בכך. הרי הלאומנות היא האויב הגדול של הקומוניזם, אז אתה אמור להלחם נגד הגדרות עצמיות של עמים, לא?
ב. המהפכות שלך, בהנחה הבלתי הגיונית שהן יעזרו למישהו, לא מצדיקות בשום אופן את העוולות שנעשות כיום ליהודי גוש קטיף.
ג. אם כל מה שכתבתי נכון - נובע מכך - כל מה שאתה כתבת על הפקעות וכיבוש, - לא נכון. ולכן ההתנתקות איננה מוסרית. הפעם היחידה שבה נעשו הפקעות ברצועה היא במהלך ההתנתקות, שבה הופקעו נכסי המתיישבים, ואף ללא פיצוי הולם.
אתה לא חושב שזה הזמן לחזור בך מהכינוי "פשיסטים" שהדבקת לימין, שאף אתה מודה שלא עשה דבר בלתי מוסרי?