[ליצירה]
לא מקובל עלי ומשום מה?
משום שאת טוענת שאת כותבת כמו שאת מרגישה
הבעיה היא שלדעת את עצמנו זו לא מטרה פשוטה כלל
לרוב אנשים אחרים יכולים לשפוט אותנו הרבה יותר טוב
גם אם היינו רואים מהלך יום שלנו שצולם במצלמה נסתרת בטלוויזיה בטח היינו מגלים שאנחנו מתנגים הרבה אחרת ממה שאנחנו תופסים את עצמנו כשאנחנו מתנהגים
הסיבה היא
שלמעשים שלנו יש מספר רבדים לפעמים מספר רב ולפעמים ביומיום אנו יכולים לראות רק את הרובד העליון. אבל את הסיבה האמיתית לדברים שלנו קשה מאוד לראות ובכלל נדיר מאוד לראות אותה זה אפילו לא עניין של לנסות אלא של כישרון רב והרבה לימודים על מנת להיות מסוגלים להסתכל עמוק בנבכי התודעה
כשאחד כותב שיר שבא ממנו
יש תהליך של הסתכלות פנימית ואנחנו מגלים דברים בכתיבה שנראים כאילו הם הם מהות פעולתינו רק משום שהם באו ממקום נסתר.
אבל באמת הדרך עוד ארוכה. ולא צריך ליפול בפח שטומן לנו הדמיון.
[ליצירה]
תשמע, תאמת, החלק הראשון גאוני (וזאת מילה שאני לא מרבה להשתמש בה בכלל בכלל).
החלק השני, לא מסתדר לי, השימוש בסלנג הצבאי זה גם רעיון אדיר, אבל כל התיאור של החלק האחרון לא ניראה לי מציאותי. הוא מתואר יפה אך לא קשור למציאות.
אני לא יודע אם יש קשר בין מה שרצית לומר, למה שכתוב, למה שמבינים ממה שכתוב.
הייתי עושה שם סדר ומאריך את השיר לטובת אלו שרוצים להינות ממנו עוד.
[ליצירה]
אולי תבטל את כל מה שאתה תופס שאתה מהעולם ופשוט תכתוב על העולם כמו שהוא.
בלאו הכי אתה תהיה חייב לתפוס את העולם בדרך כולשהי ומאליו אותה דרך תביע את המהות האמיתית שלך בצורה הכמעט טובה ביותר.
במקום תמיד לכתוב על עצמנו ואיך אנחנו מצטיירים בעולם
[ליצירה]
טוב שאמרת לא רואה חיים יפים לעומת הרבה כאלו שפשוט מודיעים לנו שהחיים לא יפים
כך אפשר לראות דברים מנקודת מבט שלך
כשקראתי תשיר הרגשתי בילבול בעצמי
אולי זה תוצאה של טיבו של השיר
אולי פשוט יש בי חלק שמזדהה עם הרעיון שלו
חבל רק שלא המשכת בקו הזה גם בתוכנו של השיר
למשל כשהודעת לנו שהעולם הזה מלא סודות מוזרים
למה לא לכתוב פשוט איזה סוד מוזר
דוגמא משיר של בוב דילן
עכשיו כל הפושעיםבעניבות ופרפרים חופשיים לשתות מרטיני ולראות את השקיעה בשרובין יושב כמו בודהה
בתא של 3 מטר מרובע אדם תמים בגיהינום של החיים
הינה אולי דבר כזה עלול לעורר מן המבט הזה.
תמיד עדיף לדבר על דבר שגורם לתגובה ולא על התגובה עצמה משום שאם תתאר תתגובה אני אוכל לומר כן אני הרגשתי כך אבל אם תתן אירוע שמעורר את התגובה שאתה מדבר עליה אני אוכל לומר כן אני מרגיש ככה. ואני אדע בדיוק על מה אתה מדבר.
[ליצירה]
[ליצירה]
כמובן שהקדשת לצד השני שורה אחת ועוד אחרונה
אבל זה לא משנה
העניין הוא שזה פשוט לא שיר
זה תוצר של הצביעות האנושית לייפות ערכים שאנחנו מתביישים בהם
[ליצירה]
חס ושלום שלא תקשיבי לזהירות שבור.
אין לך מה להשאיר רושם על שום קורא את משוררת לא קופירייטר. וזה שיר לא גי'נגל לפירסומת.
בנוסף על מה שהיא כותבת שם לבאר את משמעות התיאור של העולם שאת חשה. כאילו מדוע בחרת דווקא לתאר שראית דווקא את מה שראית.
יש בזה יתרון ויש חיסרון. עמנואל קאנט דן בזה בהקדמה לביקורת התבונה הטהורה. ומה שחשוב לדעת זה. שככל שמאריכים בדוגמאות והסברים אז העומק של המילים כאילו מתמלא בדומן שיש להסיר אותו לפני לעומת בהסברים השיר יהיה יותר נגיש.
אבל ביחד עם הנגיש הוא גם נהיה שטחי.
תגובות