[ליצירה]
לא הבנתי את השאלה שלי
לא שאלתי על השם ספציפי
אני מתכוון לשיר עצמו
תשובה כנה
את כתבת משהו שבא ממך
או שכתבת משהו מבדר
וגם דרמה ועצב וטרגדיה זה מבדר
זה פשוט נראה מבדר מצד אחד
וחכם מצד שני ככה שקשה לי להחליט
[ליצירה]
מי כאן האלוקים המשורר או מושא שירתו.
מי צריך לבוא למי
מלך אמיתי נשאר מלך. הוא איננו עוזב מקומו ולא יורד מגדולתו משום שמקומו הוא מקום הימצאו וגדולתו בו.
[ליצירה]
דווקא כתוב בכוזרי שיש אנשים שהגיעו לדרגה מסוימת שהדרגה אחריה היא רק במוות ולכן העדיפו את המיתה
וכן כתוב שאמרו משה ואהרון - ואנחנו מה
ואמרו חז"ל - גדולה ענוותנותו של משה משל אברהם שאברהם אמר אנוכי אפר ועפר ומשה אמר ואנחנו מה כאילו אפילו לא זה. יעני משה אמר אני לא שווה כלום.
אולי ייאוש דומה לחושך. זה לא דבר שבאמת קיים אלא כמו שהחושך הוא העדר אור אז ייאוש לא באמת קיים אלא הוא רק תוצאה של העדר תקווה
[ליצירה]
הכתיבה כאן באה ממקום נכון שהוא הסתכלות המחבר על העולם אבל העומק שנמצא כאן הוא לא ברמה הגבוהה ביותר אמנם יש הסתכלות אבל לא מספיק התבוננות בתמונה.
[ליצירה]
לא מקובל עלי ומשום מה?
משום שאת טוענת שאת כותבת כמו שאת מרגישה
הבעיה היא שלדעת את עצמנו זו לא מטרה פשוטה כלל
לרוב אנשים אחרים יכולים לשפוט אותנו הרבה יותר טוב
גם אם היינו רואים מהלך יום שלנו שצולם במצלמה נסתרת בטלוויזיה בטח היינו מגלים שאנחנו מתנגים הרבה אחרת ממה שאנחנו תופסים את עצמנו כשאנחנו מתנהגים
הסיבה היא
שלמעשים שלנו יש מספר רבדים לפעמים מספר רב ולפעמים ביומיום אנו יכולים לראות רק את הרובד העליון. אבל את הסיבה האמיתית לדברים שלנו קשה מאוד לראות ובכלל נדיר מאוד לראות אותה זה אפילו לא עניין של לנסות אלא של כישרון רב והרבה לימודים על מנת להיות מסוגלים להסתכל עמוק בנבכי התודעה
כשאחד כותב שיר שבא ממנו
יש תהליך של הסתכלות פנימית ואנחנו מגלים דברים בכתיבה שנראים כאילו הם הם מהות פעולתינו רק משום שהם באו ממקום נסתר.
אבל באמת הדרך עוד ארוכה. ולא צריך ליפול בפח שטומן לנו הדמיון.
תגובות