איילה,
מאד נהניתי מהתימצות שאינו צימצום.
התחברתי מאד ממקום של אצילות לרצון ללמוד תורה,
ולא הצלחתי להרגיש בריחה ללימוד במקום עשיה.
וכי לימוד תורה מבטל עשיה?
או שמא עשיה אין בה מן התורה?
אבל הפלסף באמת לא חשוב לי, נהניתי מן הקטע.
(ודעתך בהחלט מענינת).
קצר. יפה.
יכול להיות שגזרת זאת משיר שהחלטת לנטוש?
ביטוי מרשים בהחלט.
כתיבה טובה.
---
רק עוד קצת,
עוד מעט,
עוד שנה או שנתיים -
תספיקי להשלים את הש"ס
פעמיים.
---
כמיהה טהורה.
תודה!
נשמע שזה פונה למשהו, כך שזה לא ממש מונולוג, אך זה קצר ומרוכז, בכמה מילים אלו את מעבירה תחושה ברורה שגורם לך זה/זו שעומדים מולך. מעניין מה אומר הרצון שלך להתעלם(?) ולעצום עיניים כדי ללמוד תורה עוד 12 שנים.
אני יודע, יתכן והשיר כלל לא נכתב ממקום אישי אלא כפרשנות מדרשית-פרוזאית לסיפור כה עשו חכמינו על רבי עקיבא ורחל שאחרי 12 שנה היא שולחת אותו לעוד 12 שנה, אך, אם אני צודק, אז לא הבנתי מה ניסית להגיד פה. אשמח להסבר.
מה זה שווה כשמפרשים?
בהתחלה הדובר הלירי היה אמור להיות הבחור, אך זה נותר פתוח להרגשת הקוראים.
יש כאן שימוש הפוך בסיפור רבי עקיבא ורחל-
רחל שולחת אותו ללמוד תורה מרצונה, וכאן יש רצון של לימוד תורה כבריחה, רצון ללמוד במקום לעשות.
(זאת לא רק ביקורת.)
אל תפחדי מפנים חדשות, לפעמים יש בהן הרבה ברכה. המוכר והישן נראה אולי יותר בטוח והחדש מאיים, אבל החדש גם יכול לקדם אותך הלאה.
סליחה אם הדברים לא במקום או לא שייכים.
פנחס
מבע הנפש של מי שאומרים- יש לו נפש אמן,נגיעות של העט בעולם של דפים,פרחים יבשים של חיים, הפוכים,ואין מבע נפש מספיק לעולם שכזה ואומרים:הוא חי במקומות אחרים.
[ליצירה]
איילה,
מאד נהניתי מהתימצות שאינו צימצום.
התחברתי מאד ממקום של אצילות לרצון ללמוד תורה,
ולא הצלחתי להרגיש בריחה ללימוד במקום עשיה.
וכי לימוד תורה מבטל עשיה?
או שמא עשיה אין בה מן התורה?
אבל הפלסף באמת לא חשוב לי, נהניתי מן הקטע.
(ודעתך בהחלט מענינת).
[ליצירה]
קצר. יפה.
יכול להיות שגזרת זאת משיר שהחלטת לנטוש?
ביטוי מרשים בהחלט.
כתיבה טובה.
---
רק עוד קצת,
עוד מעט,
עוד שנה או שנתיים -
תספיקי להשלים את הש"ס
פעמיים.
---
כמיהה טהורה.
תודה!
[ליצירה]
נשמע שזה פונה למשהו, כך שזה לא ממש מונולוג, אך זה קצר ומרוכז, בכמה מילים אלו את מעבירה תחושה ברורה שגורם לך זה/זו שעומדים מולך. מעניין מה אומר הרצון שלך להתעלם(?) ולעצום עיניים כדי ללמוד תורה עוד 12 שנים.
אני יודע, יתכן והשיר כלל לא נכתב ממקום אישי אלא כפרשנות מדרשית-פרוזאית לסיפור כה עשו חכמינו על רבי עקיבא ורחל שאחרי 12 שנה היא שולחת אותו לעוד 12 שנה, אך, אם אני צודק, אז לא הבנתי מה ניסית להגיד פה. אשמח להסבר.
[ליצירה]
מה זה שווה כשמפרשים?
בהתחלה הדובר הלירי היה אמור להיות הבחור, אך זה נותר פתוח להרגשת הקוראים.
יש כאן שימוש הפוך בסיפור רבי עקיבא ורחל-
רחל שולחת אותו ללמוד תורה מרצונה, וכאן יש רצון של לימוד תורה כבריחה, רצון ללמוד במקום לעשות.
(זאת לא רק ביקורת.)
[ליצירה]
אל תפחדי מפנים חדשות, לפעמים יש בהן הרבה ברכה. המוכר והישן נראה אולי יותר בטוח והחדש מאיים, אבל החדש גם יכול לקדם אותך הלאה.
סליחה אם הדברים לא במקום או לא שייכים.
פנחס
[ליצירה]
גם לי יש-
דוקומנט 6
מה שלומך, הודיה?
כך שאלתי את אחותי שעמדה מאחורי.
אנא, הביאי כסא ושבי, למה תעמדי?
למה?
"כי בא לי", קטלה אותי אחותי האהובה עליי ביותר.
ולא, זה לא שהיא רוצחת, אלא מהכוונה של הלבין פני חברו ברבים, כאילו שפך דמים?
יו נועו?
"לא עשיתי לך כלום!"
נזדעקה אחותי.
"מה עשיתי לך? אה? אה? אה?
אז ככה יפה? אה?
איפה הצדק, איפה?"
טוב, זה לא מה שהיא אמרה,
זה סתם מוחי שמחפש אקשנים,
ואצבעותי שרצות על פני המקלדת בחוסר שליטה.
"באיטיות!" צווחה אחותי כדי להרוס לי את הסיפור.
לא ילך לך, אחותי יקרה.
זה הסיפור שלי, ושלי בלבד
"לא נכון!"
כן נכון!
"לא!"
כן!
"אמא, תגידי לה,
היא כותבת אותי!!!!!!!!!!!"
"מה קרה? אילה, מה את עושה לה? אני לא מרשה להגיז לי אותה"
"תגידי לה שתכבה את המחשב"
"שתכבי את המחשב אבל עכשיו!"
אבל אמא, אני באמצע לכתוב סיפור על אחותי יקרה.
"מה קרה?" (כך אמי)
נשברה הקערה?..."
הלשינה אחותי בלי לדעת מה היא עושה.
זה לא אני! לא הייתי בסביבה בכלל!
"קרציה אחת..."
מלמלה אחותי והלכה בשרוך רגליים.
"אל תלכי ככה, איך תמצאי לך שידוך?"
עזבה אותי אמי בהתבדחות.
"לך אני מרשה להמשיך לכתוב, את ממילא לא תמצאי זיווגך בקרוב."
מחיתי את דמעותיי מעל פני.
בחור יקר-
האם תרצה את אחותי במתנה?
<אבל היא עוד קטנה!!!!!!!>
סיימה לי אחותי את סיפורי,
הסיפור שלה.
<"אין המלאכה נקראת אלא על שם גומרה!!!!!!!!">
[ליצירה]
קיצונית...
לא רק בגלל מאיר פרידמן מתרבה שנאת החינם בעולם. גם בגלל אנשים שיודעים לשנוא, כמוך.
שיודעים להתנקם, שיודעים לקלל, ולהרוס אופי של בנאדם בגלל קשרים לא מוצלחים שהיו לו עם החברה שלך.
איך נשארו לך עוד חברות?
אשאל את אפרת.
ב. זה לא "שירה!"
(תשאלי את אפרת)
תגובות