הרעיון נולד מתוך איזושהי "אלת הצדק" מיטולוגית, לא זוכרת איזו או מאיפה בכלל, אבל מצא חן בעיניי כל הרעיון העיוורון\ראייה - היחס לצדק שהיא הייתה אמורה להביא לעולם. לדעתי זה ביטא יפה את ההרגשת החוסר אונים מול אלים עוורים, שלא רואים את מצוקתם בדרך שלהם... בקיצור, משהו בסיגנון "ניסתרות הן דרכי האל" בנוסח פגאני.
שבוע טוב!
מפחיד.... אבל מצוייר טוב...
האם מה שאסף כתב נכון מבחינת המסר המקורי שרצית להעביר? בכל מקרה התחברתי למסר שלו גם כן... מועבר בצורה יפהפיה בציור, אם כי מפחידה ומצמררת...
סוסה - אין לה עיניים. כל מה שהיא צריכה זה להושיט יד ולקטוף זוג עיניים, אבל היא (כמובן) לא רואה את הכדורים הצפים סביבה.
זה יכול להיות משל נוקב על חוסר האונים של האדם ('הייתי יכול להירפא מקוצר דעתי אם הייתי מספיק חכם כדי להתעלות ולהחכים, אך קצרה דעתי...' וכן הלאה)
זה גם יכול להראות מצב של אדם המרגיש כמו בובת ראווה - כולם מסתכלים עליו, בוחנים כל פרט, והוא חשוף לפניהם בחוסר אונים, ואפילו לא יכול לראות את הבוחנים אותו.
ואפשר לראות את הציור כמו שהוא - תיאור יפהפה של חלום רע.
אהה...
מקסים.
העיניים כנראה אמורות להיות כאלה אפלות.
הרישומים שלך מדהימים.
אכן, אפשר להוציא הרבה רעיונמות מהיצירה. הלכתי לפי דעתו השנייה של אסף עוד לפני שקראתי אותה.
תודה!
מיי היקרה לי זה נראה עיוורונו של הצדק למרות,
כל העיניים שסביב, כאילו והצדק רואה את הכל
ונראה בכל מקום. כי גם הצדק מעוות הוא.
חצי מפניה אומרים כן והחצי השני אומר לא.
הכל כאן ממש בצורה מושלמת רק דבר אחד:
השיער,מה קורה עם השערות זו לא מברשת חמודה!
תעבדי על נושא השיער, פשוט תתאמני על זה,
תאמיני שיש לך את זה.
מצויין ממש טוב מאד.
חיים
[ליצירה]
הרעיון נולד מתוך איזושהי "אלת הצדק" מיטולוגית, לא זוכרת איזו או מאיפה בכלל, אבל מצא חן בעיניי כל הרעיון העיוורון\ראייה - היחס לצדק שהיא הייתה אמורה להביא לעולם. לדעתי זה ביטא יפה את ההרגשת החוסר אונים מול אלים עוורים, שלא רואים את מצוקתם בדרך שלהם... בקיצור, משהו בסיגנון "ניסתרות הן דרכי האל" בנוסח פגאני.
שבוע טוב!
[ליצירה]
מפחיד.... אבל מצוייר טוב...
האם מה שאסף כתב נכון מבחינת המסר המקורי שרצית להעביר? בכל מקרה התחברתי למסר שלו גם כן... מועבר בצורה יפהפיה בציור, אם כי מפחידה ומצמררת...
[ליצירה]
יפה. הזכיר לי סיפור שאולי אני אכתוב פעם..
האמת, אני לא שמתי לב שיש לה בעיה בעיניים, כי יש שם קוים עגולים בפנים, ויש לה יותר מדי הבעה בשביל עיוורת.
[ליצירה]
סוסה - אין לה עיניים. כל מה שהיא צריכה זה להושיט יד ולקטוף זוג עיניים, אבל היא (כמובן) לא רואה את הכדורים הצפים סביבה.
זה יכול להיות משל נוקב על חוסר האונים של האדם ('הייתי יכול להירפא מקוצר דעתי אם הייתי מספיק חכם כדי להתעלות ולהחכים, אך קצרה דעתי...' וכן הלאה)
זה גם יכול להראות מצב של אדם המרגיש כמו בובת ראווה - כולם מסתכלים עליו, בוחנים כל פרט, והוא חשוף לפניהם בחוסר אונים, ואפילו לא יכול לראות את הבוחנים אותו.
ואפשר לראות את הציור כמו שהוא - תיאור יפהפה של חלום רע.
[ליצירה]
אהה...
מקסים.
העיניים כנראה אמורות להיות כאלה אפלות.
הרישומים שלך מדהימים.
אכן, אפשר להוציא הרבה רעיונמות מהיצירה. הלכתי לפי דעתו השנייה של אסף עוד לפני שקראתי אותה.
תודה!
[ליצירה]
מיי היקרה לי זה נראה עיוורונו של הצדק למרות,
כל העיניים שסביב, כאילו והצדק רואה את הכל
ונראה בכל מקום. כי גם הצדק מעוות הוא.
חצי מפניה אומרים כן והחצי השני אומר לא.
הכל כאן ממש בצורה מושלמת רק דבר אחד:
השיער,מה קורה עם השערות זו לא מברשת חמודה!
תעבדי על נושא השיער, פשוט תתאמני על זה,
תאמיני שיש לך את זה.
מצויין ממש טוב מאד.
חיים
[ליצירה]
לחסוך בבולשיט
אהבתי. מאוד אפילו. צריכים להדפיס את השיר הזה - אם עוד אנשים היו קוראים אותו, המון בולשיט היה נחסך מאוזנינו בשעות הכי שבריריות שלנו... תודה.
[ליצירה]
מַההההההה
ציידת, לא יכולתי שלא להגיב להערתך - העולם והבריאות ניתנו לאדם לשימושו, תפתחי את הספר... כמובן שהשימוש צריך להיות מתחשב, חכם, לא מזיק, והייתי אפילו אומרת "אוהב", אבל בטח שלא באנו לעולם הזה לשמור ולשמר את כל הסובב אותנו כבמוזאון- מנקים את האבק שמעל הזכוכיות... והיש שימוש יותר עילאי לחומר חי מאשר להיות חלק ביצירת אומנות?! אז ל-מה כן מוצדק להשתמש בחומרים לדעתך?
אגב, חיים, הברק זה שמן זית או סתם פוליש?
אחלה כבשה. מה הגודל?
[ליצירה]
מאוהבת
מקסים!!!
בתור אחת שמאוהבת במדבר יהודה כבר כמה שנים - כמה נכון! איזה השוואות נהדרות! מזמן לא שמעתי דברים כ"כ יפים על החצא האחורית של הארץ.
תודה רבה!!!
זה נכנס לאהודות ולחומר הדרכה!
מיכל.
[ליצירה]
[ליצירה]
"יהיה טוב זה בטוח!
השאלה היא רק מתי, למי ואיך..."
זה משפט שאני כבר שנים דוגלת בו, כך שממש השתעשעתי לקרוא את שלך.
סחטיין.
[ליצירה]
אהבתי מאוד את הרעיון, רק חשבתי שהסוף קצת נקטע. למרות הכוונה הברורה לפונץ' ליין חזק, לדעתי זה מחייב אם כן איזשהו רמז לפני זה. נותר מצב של ניתוק גמור בין הסיפור שזרם יפה, לשתי המשפטים האחרונים, אולי כדאי להכניס איזושהי סיבה לזה שאין שם אלוקים.
לדעתי.
[ליצירה]
סיפריות...
היי שמואל, אני לא יכולה שלא להסכים עם הרעיון, כל ספר אקדמאי עולה הון ממש, אבל יש סיפריות, ומכונות צילום לרשות כולם במחירים די זולים... ואם אתה מדבר על ספרים לתיכון ומטה, אז מצטערת אבל לא חסרות חנויות שמוכרות ממש בזול ספרים משומשים, במצב מאוד טוב... אני חושבת שבאמת לא הגענו לתופעה כזו שמי שרוצה באמת, נמנע מללמוד בגלל מחירי ספרים... זה נשמע לי תירוץ די מסכן.
נראה לי זה פשוט מעצבן אותי כשמתעלמים מכל הטוב שיש בארץ, בכל התחומים, כי באמת - לא חסר.
חוצמזה - השירים שלך הם על הכיפאק, לשירי מהפכה יש קסם משלהם, ואתה שולט בסיגנון.
תודה.
מיכל.
[ליצירה]
לרחל
שלום רחל!
תגובה מעניינת, אז אשתדל להתייחס אליה ברצינות למרות ה"טון" המגעיל.
א' - אני רגועה. תמיד. תשאל כל מי שאי פעם ניסה לשגע אותי, וזה כולל את ה40 ילדים עולים לכיתה ב' שהדרכתי לא מזמן. יש הטוענים שציור מהווה מראה. כל אחד מפרש אותו לכיוון המתאים לו, עפ"י הנטיות שלו, ככה שבמקרה הזה, בחרת לראות בזה משהו מזעזע, שהטריד אותך כנראה... יש כאלה שראו סתם משהו עצוב, או שבירת מוסכמות (יכול להיות שזה מה שזעזע אותך..) אז תודה על ההמלצה ("תרגעי"), אבל אני חייבת לשאול אותך האם היא מכוונת לבנאדם הנכון.
ב' - אף אחד לא צריך אנגלית בארץ שלנו, השפות הרשמיות הן ערבית ועברית (בתנאי שלא רוצים להכנס למוסד אקדמי, כי אז צריך לעבור ת'פסיכומטרי), אבל מה שאנחנו גם לא צריכים זה כפייה. לארץ העברייה שלנו יש הרבה אזרחים שהשפה הכי נוחה להם אינה עברית, או שסתם מעדיפים לשמור על אופקים רחבים יותר...אבל אם כבר מדברים על להגיד דברים שאין לאף אחד זכות להגיד לשני - אני פותרת אותך מלהכנס לכל יצירה שתופיע בה אות יוונית כלשהי.
טוב, לא תכננתי להאריך כ"כ בתגובתי אלייך, כי סה"כ מדובר על רישום בעיפרון - שיש הרבה בארץ בכלל ובאתר שלנו בפרט, אבל מה שנדיר כאן (למזלנו) והייתי חייבת להגיב לזה, זה תגובות כאלה חסרות טעם, עניין וערך.
שיהיה לך יום נפלא.
מיבלאש.
תגובות