[ליצירה]
שמואל שלנו הוא אדמו"ר
הוא יקח אותנו לתדמור
(שאותה הזכיר באחד האפוסים שלו)
האם נכון הוא מה ששמעתי מגורמים כאלה ואחרים ששמואל הוא חסיד סאטמאר?
א"כ מה יאמר הרבי?
[ליצירה]
אמשיך בשמחה אם לא יצליפו בי ב"כפירה" ,ע"ז וגדולי דור למיניהם (ועל זאת כבר עניתי לעיל)...
ובכן, יש גישות שונות ביהדות לגבי יחס הקב"ה אל העולם
הגישה של ריה"ל (הטראנסנדנטית) הרבה יותר קרובה לשיטתי מגישת הרמב"ם.
אלא שאני לוקח את זה עוד שלב.
מאז דיקארט וניסו להוכיח את מציאות העולם
בדרכים אלו ואחרות (או את אי מציאותו כמו שעשה ברקלי) עד שבה קאנט והפך את היוצרות
והגדיר: קיים=מושג על ידינו
(יותר נכון תלמידיו של קאנט)
השכן שאתה מדבר עליו:
אתה משיג את קולו ומכך מניח שמאחורי הקול מסתתר אדם - כמו שאתה מכיר מן המציאות.
אך כשמציעים לי להאמין באל טרנסנדנטי שהוא מעבר להכרתי באופן מהותי ומעבר למציאות המוכרת לי, אומר להם:
כיוון שאינכם יכולים להסביר ל י מהו האל גם על תטענו את קיומו
בענין האותות: כל מה שאתה יכול להשיג מן האותות זה את קיומם בטבע
[ליצירה]
ברוך הבא!
אני שמח שיותר ויותר כותבים פה בחרוזים!
ועוד יותר אני שמח שחובבי בלשנות כותבים.
בטח התכוונת "ראש" ולא "רוש" לא? ע"פ הפס' "אם יש בכם שורש פוצה ראש ולענה"
כנראה הכוונה לחטא המתוק או משהו כזה.
מזכיר לי מה שכתבתי :
כוח אין קול אין פצח
רוח אין עוד בי עומד
אלך לי לאיבוד ואתמזג בנצח
אדום ואעלם ואתא...
אך זה היה לפני הרבה זמן
[ליצירה]
יפה יפה:
מישהו המגלה בקיאות הן בהוואי ה"גבעוני" והן בבריה"ח.
באופן כללי חבל שאנשים שופכים רפש וטיט על אנשים שהם אינם יודעים עליהם מאום (ואגב אגדות חז"ל על אותו האיש הנם יותר ע"ש "סופו", דהיינו-הנצרות, ואינם מהווים מקור הסטורי אמין על חייו ופועלו אך גם הבריה"ח הוא מקור מפוקפק עד מאוד אע"פ שמן הסתם ה"בשורות" הסינופטיות יותר מדוייקות).
באמת כדַי להזהר שתהיה ימינינו מקרבת את ה"גבעונים" ע"מ שלא יווצרו כתות כדוגמת הנצרות.
תקדים הסטורי מענין מימה"ב: הכנסיה החרימה את הוולדנזים, שדגלו בעוני, ובסוף היתה צריכה לערוך מסע צלב שלם נגדם (ונגד הקאטארים).
היא למדה את הלקח וקרבה את הפרנציסקנים שדגלו באותו דבר, ואחרי דורותיים שלוש הם ירדו מזה (למעט המינוריטים הספיריטואליים) אך פיתחו דתיות מיוחדת שתרמה להתפתחות התרבות המערבית.