איך עוד לא שמו לב ליצירה הזאת?
ממש ממש אהבתי את הרעיון. חזק, גאוני, מרענן.
מזכיר לי פעם שלוזוכרת מי לימד אותי שמלבד המצווה של לנוח בשבת, יש את המצווה של לעשות מלאכה ששה ימים.. משום מה אנחנו נוטים להדגיש את היוצא מן הכלל ולא רואים שגם שאר הדברים מצווים עלינו..
[ליצירה]
וואוו, גאוני!
איך עוד לא שמו לב ליצירה הזאת?
ממש ממש אהבתי את הרעיון. חזק, גאוני, מרענן.
מזכיר לי פעם שלוזוכרת מי לימד אותי שמלבד המצווה של לנוח בשבת, יש את המצווה של לעשות מלאכה ששה ימים.. משום מה אנחנו נוטים להדגיש את היוצא מן הכלל ולא רואים שגם שאר הדברים מצווים עלינו..
[ליצירה]
הסכמה שבדיעבד
יפה עשה הרב המחבר שליקט סוגי טרעמפיסטים, שכשם שפרצופיהם שונים- כך טרמפיסטיותם שונה. ולמעלה מכך הגדיל לאגד בטוב טעם ודעת דברי רבותינו ראשונים ואחרונים, עם דברי העם שבשדות ולהבדיל דברי חכמי האומות, כפי שרמז בשם חיבורו לאותו גדול באומות ודאגלאס אדעמס שמו, נוחו עדן בעמח"ס "המדריך".
ואלא שעדיין יש לעיין אם אין בדבריו לשון הרע, ופילוג האומה ח"ו, זה בגדיו כאלה, וזו חצאיתה כזו, פלוני עם משקפיים אלמוני בלי צמיד וכו', אבל מ"מ נראה להקל בזה על דרך מה שנתחלקה האומה לשבטים, זה אין פרצופו כשל זה, על זה הדרך טרמפיסט אחד אין פרצופו כשל חברו.
העיקר שתשלח לי עותק כשיצא הספר.
החותם לכבוד התוה"ק ושיחת חולין של ת"ח,
זר בתוכם.
[ליצירה]
נפלא...
מה דעתך לשנות את השם ל "עשירי למניין"? זה מושג אצלנו, קשה קצת להסביר, אבל אם אתה בדיוק העשירי שמשלים את המנין עשית את היומית, יש אומרים אפילו שאתה נוטל את שכר כולם, מה אתה יודע..
גם עגנון כתב סיפור מופלא שנקרא כך, רק ששם העשירי הוא אם אני לא טועה נפטר או חולה אנוש שהתשעה מקימים לתחיה תוך אמירת מזמור "אשרי" שבתפילת מנחה.
כידוע זהו מזמור המסודר לפי א"ב.
בהגיעם לפסוק: "קרוב ה' לכל קוראיו לכל אשר יקראוהו באמת"
הנפטר קם וממשיך לומר איתם את הפסוק הבא:
"רצון יראיו יעשה ואת שועתם ישמע ויושיעם"...
תגובות