מחלוקת לשם שמיים


האמת האלוקית המוחלטת מבקשת לכתחילה לפחות את כל מרכיביה
גם אותם התיאורטיים לכאורה.
אותם המצויים מימלא על ערוץ הזמן האין סופי.
לפיכך אין תלמוד תורה לשמו שאין בו גם בעת ובעונה
גם לימוד של כל האיפכות המסתברות האפשריות
האיפכות המסתברות מסמלות את התוחלת של האמת האלוקית האין סופית.
שלעולם שעתה בא תבוא
במילים אחרות דווקא שמדובר בפרשנותה של התורה
האמת האנושית שבכל דור ודור לעולם איננה האמת החלוטה.
שורת הדין היא תמיד אך בחזקת גזירה מעת לעת
שגוזרים התחתונים.
גזירה שלפי שעה מקבלים העליונים כמחייבת
היום האמת שבדברי הלל זורחת ומאירה ומחייבת .
למחר יכול שדווקא האמת של שמאי, תזרח אורה יותר
ויפקחו עיננו לראות דברים אחרים וחדשים.
משל ובמשפט אחד :
שלעולם אין תורת משיח כתורת חז"ל.
ואת העובדה הבסיסית הזו ממאנים לקבל הרבה יהודים טובים
וחבל

בהמשך לאמור לעיל
מתבקש לכאורה לשוב לנקודת המוצא והיא
מה היא אם כן אותה המחלוקת לשם שמיים.
אם כן מרכיביה של המחלוקת כאמור שלושה שהם למעשה ארבעה
ראשית : מחלוקת
שנית : לשם [ארץ]
שלישית : שמיים.
אם כן המחלוקת לא רק שהיא לגיטימית .
אלא רצוייה היא ועד מאד.
משום שהיא תחילתו ההכרחית של כל תהליך בירור האמת.
והיא כאמור תוחלתה של האמת האלוקית האין סופית
שנית המחלוקת חייבת להיות לשם תכלית. מידית ואיסטרטגית
במקרה זה לשם תכלית כפולה תחילה וקודם לכל לשם הארץ .
קודם לכל אופרטיבית להכרעה מידית על התנהלותנו כאן ועכשיו עלי אדמות
וכן לשם שמיים אבל ממש לשם שמיים.
למען אותה האמת האלוקית המוחלטת כאמור בתגובה מס' 1.
מכאן שריבוי דעות רצוי ואפילו מחלוקת קשה ככל שתהייה .
ובלבד לשם אותה התכלית הכפולה המידית והאיסטרטגית
ובשורה התחתונה :
אפשר לדבר בהרבה קולות .
אךבסופו של דבר לעשות אך מעשה אחד ועל ידי כולם
אותו שמוכרע על ידי הסמכות הדתית העליונה שבכל .
דור ודור.
ואוי לו לדור שאינו משכיל להגיע לככל סמכות דתית עליונה אחת
המוסכמת על ידי כל .[כעין סנהדרין זמנית
משה אהרון

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

לכאורה התעלמנו מסופה האופרטיבי של האימרה :
"סופה להתקיים"
מילים אלו ממחישות באופן אופרטיבי את כל הנאמר לעיל
שהמילה : "להתקיים"
מכוונת לכאן ולמידי להתקיימות הדברים עלי ארץ.
והמילה : "סופה"
מכוונת כאמור לסוף גם להתקיימות האמת האלוקית המוחלטת בעיתה
והמסומלת על ידי השמיים
משה אהרון

 

--------------------------------------------------------------------------------