והנה שמא מחדש אשר כזה ירא הרב רוזן

תגובה למאמר תחת הכותרת: לגלוג על תנ"ך בגובה העיניים

 

כב´ הרב מצטט בראש מאמרו פסוק רב משמעות ואנפין ,

.ציטוט מדבר ה´:

"ומדוע לא יראתם לדבר בעבדי במשה"

ולא היה לו לכאורה לומר:

"בעבדי משה" [ומדוע כפל ב"ב" של התייחסות]

אלא שדבר ה´ לעולם יש בו אין סוף רבדים ואין השגת בן אנוש יכולה להכילם כולם.

אף על פי כן בפרשנות עכשוית של תנ"ך בגובה העיניים אותו כנראה מבקש הרב רוזן לשרש.

הקב"ה ביקש להעביר מסר אדיר לדורות ולכל אדם.

אדם לא צריך להיות בחזקת "עבד ה´"

על מנת שיהא חסין או מוגן מלזות שפתיים ולשון הרע..

אם כן,

כך הוכיחם ה´ : את מרים ואהרון:

אתם , כן אתם, שמכירים את "משה" טוב יותר מכל אדם, וידעתם את נפשו הרחומה ואת מניעיו הזכים, איך , איך או מדוייק יותר "מדוע" [יש הבדל בין הדברים]

לא חרדתם לדבר עליו סרה ללא כל קשר לכך שהוא עבד ה´ ונאמן בכל ביתו .

רק בגלל אותו משה שהכרתם בטרם הפך : "עבד ה´".

היה לכם לחרוד ולהרתע מלדבר בו

ובכך ביקש הקב"ה למעשה להכפיל את חטאם של מרים ואהרון בכתב אישום של שני עילות נפרדות שכל עילה עומדת לעצמה

[וגם כמובן לרוקן מתוכן את סיבתם שגם בהם דיבר ה´]

ואף לרמז כי אדם באשר הוא אדם צריך לירוא מלדבר עליו סרה. ומללגלג עליו .

גם לא בשליפות מגובה המותניים

על תנ"ך בגובה העיניים