יהודי שאינו נוטע בארץ עצי פרי לאכול מפרים - לא נחשב כלל שבא
לארץ.
כי תבואו אל הארץ ונטעתם כל עץ...את פריו.
וכי למה נאמר "פריו" ולא פרי
אלא קיצרה התורה את המובן מאליו [לאכול פריו]
שאדם נוטע לאכול הפרי
ומכאן שעל פי התורה יהודי לא נחשב כ"בא" לארץ אם אינו עוסק בה בנטיעות ואוכל פירותיהם
וכן הוא אומר :וכיפר אדמתו עמו
שאלפיים שנה קיפחנו את אדמת הקודש מליתן פירות ומצווים אנו עתה ביתר שאת,לחונן עפרה ביגע ועמל של נטיעות, להוציא ממנה פירות
להנות בהם בני אדם.
שגם ה"חיים והדעת" כרוכים בעץ....
שככל שאדם נוטע עצים בארץ ישראל, רוכש הוא "שטרות" של חיים ודעת לפרעון של שמיים

גן נעול אחותי כלה" - הפן השלילי

כאן הוא אומר :
"תביאמו ותטעמו בהר נחלתך"
וכאן הוא אומר:
"כי תבואו אל הארץ ונטעתם..."
אלא שמלמד כי הא בהא תליא
............
וכך או כך ביאת הארץ
גם במובן של "ביאה" כרוכה ושלובה בנטיעות
ועוד הוא אומר :
"ויטע ה´ אלוהים גן בעדן"
ואין "עדן, אלא גם "עדנה" של "נדע"[אותיות]
שגם אנו צריכים לא רק לידע בתורה
אלא גם לדעת את הארץ פיזית
לתנות עימה אהבים בנטיעות
שחלילה לא נכשל במובן השלילי
של : "גן נעול אחותי כלה"

ט"ו בשבט , סדר וגם משלוח מנות.

 פורים נעלב, דלגו עליו.

 ט"ו בשבט לקח מפסח - סדר

ופורים גם הוא מבקש לתרום את תרומתו היחודית - משלוח מנות 

 ועוד מפירות הארץ.

 אז הנה עיצה :

 התחילו לשלוח מנות פלטת פירות לעניים ואיש לרעהו בתוך הפלטה  הניחו שירי הלל וחיבה לארץ ישראל ,כך שבסדר ט"ו בשבט, יהיה גם מה לקרא  ולומר דברים בשם אומרם ולהביא גאולה לארץ ולעולם
משה אהרון