*מחפשת כותרת מתאימה יותר. מוזמנים להציע, תודה.

 

בס"ד

 

שלומי יעשה רישיון על אוטומט. זה ברור. כבר בגיל שנה היה שלומי בעל העינים הירוקות והחיוך הרחב קצת יותר איטי. הוא למד ללכת מאוחר, לדבר מאוחר, רק לצחוק הוא למד ממש מוקדם. אפילו בכיתה א', הוא עוד לא ידע ממש איך קוראים מילים נורא בסיסיות שהמורה כותבת על הלוח הירוק והילדים כבר לא ממש מרגישים צורך לשתף פעולה מרב שזה מובן מאליו. והוא היה קם וצועק את המלים בהתרגשות "קלמר! אבא!" ומוחא לעצמו שלש מחיאות כפיים רצופות כאלה ואז מביט סביבו בילדים המגחכים ומתיישב. לאט. כדי לא ליפול. אחר כך כשהיה מגיע הביתה לאחר שהלך 500 מטרים בחצי שעה, אמא היתה פותחת לו את הדלת ומזכירה לו להוריד את התיק מהגב, שלא ישכח.

פעם שלומי שכח לחזור ואמא חיפשה אותו בכל השכונה עד שהתברר שהוא תעה בדרך כשרדף אחרי חתולה שפתאום נעלמה מן האופק. שעתיים חיפש אחריה בכל פינה, בכל גן ותחת כל ספסל רענן, וליבה של אמא הלם בדאגה. כשמצאה אותו חייכו אליה זוג עינים ירוקות עד שכל הכעס נמס כמו המרק עדשים שהכינה לו לארוחת צהריים ובינתים התקרר.

 

שלומי יעשה רישיון על אוטומט. משיעורי ספורט הוא הרי כמעט פטור,לא רשמית, אבל קואורדינציה לא משהו והמורה מפחד לקחת את האחריות. אז שלומי יושב בצד וחושב על המבחן שיהיה מחר בג א ו ג ר פ י ה . אוף, מילה מסורבלת מדי. כבר שבוע שהוא משנן ארצות ואקלים, מקרא מפה יודע בעל פה, אבל מפחד שלא יספיק לכתוב את התשובות בזמן. בשנה הבאה כבר יתחיל בגרויות.

 

שלומי יעשה רישיון על אוטומט. כולם כבר עשו רישיון, על הילוכים. ושלומי נכנס לאוטו ושואל את המורה לנהיגה אם לדעתה זה בסדר שיקח רסקיו לפני השיעור. המורה בחוסר סבלנות עונה שכן, ומזהיר אותו מהפניה הבאה שמאלה, שלא יעשה סיבוב גדול מדי. עכשיו כבר תחילת שמינית, מי יודע, אולי עד סוף הצבא כבר יהיה לו רשיון.

 

שלומי יעשה רישיון על אוטומט. אז מה אם זה טסט עשירי, את הרישיון שלו הוא יקבל, לא משנה כמה רסקיו הוא יצטרך לקחת. מצדו לשדוד את כל הרסקיו שבבית מרקחת. הוא יקבל רשיון כמו גדול. והוא יראה לכל החברים שלו מה זה, וגם למפקד. וגם ליעל שאמרה לו שהיא מתה על החיוך שלו ואחרי זה הפטירה שהוא מזכיר לה את החיוך המתוק של אחיינה הקטן. גם לה הוא יראה. עם האוטו החדש של הורים שלו הוא ינהג ואף אחד לא יצפצף. תרתי משמע.

 

שלומי יעשה רישיון על אוטומט. נוסע על הכביש המהיר ועיניו הירוקות מכוסות משקפי שמש, שלא מצליחים להסתיר את החיוך הענק. מתחת למושב עדיין מסתתר לו בקבוקון רסקיו, זכר טרי לשיעורי הנהיגה. במוחו רצים הפרצופים של כל חבריו.

 שלומי בן 25. ויש לו רישיון.

 על הילוכים.