[ליצירה]
המסר עובר, אבל על הביצוע עוד צריך לעבוד. החריזה, אני חושבת, מאלצת את הטקסט; הזמן שנותר מפליג לים - ניסוח תמוה למדי, שלמרות התגובות כאן לא הבנתי אותו. הרושם שהתקבל הוא שהשתמשת בזה בשביל החרוז - שגם הוא לא בדיוק חרוז; צריך יותר מהברה סוגרת דומה כדי שהחריזה תהיה נכונה.
המסר אמנם עובר, אבל הוא מנוסח באופן פשטני מאוד וברור להחריד. וכבר עשו את זה; המלים, המבנה, הניסוח. גם הרעיון.
[ליצירה]
תראה, זה מאוד נחמד - אבל החרוזים שלך הם, איך לומר, לא חרוזים. יש לך שלושה סוגים של טעויות בסיסיות:
- נתחיל מזה שארבע-ארבע זה לא חרוז, כנ"ל לגבי קיסר-קיסר. אתה לא יכול לחרוז באותה המילה.
- שים לב להטעמה של המילה. זעם הוא מלעילי, לעם הוא מלרעי. לא הולך ביחד.
- בשביל שזוג מילים יהוו חרוז צריך יותר מהברה דומה בסיום. ליבי-ייחודי זה לא חרוז; כנ"ל זכרונה-משאלה-ארבע, נפוליון-אפריון, ארבע-השכמה, ממתקים-חמישים וכו' וכו'.
אם אתה רוצה ללמוד איך ומה - אלתרמן מאוד מומלץ, וכנ"ל נתן יונתן כשהוא בוחר לכתוב בצורה כזאת. "הטור השביעי" והמחברות לאלתרמן יעזרו לך מאוד, כנ"ל "שירים בכסות ערב" לנתן יונתן, ואת כולם ניתן למצוא בספריה הציבורית. לא קראתי מספיק לאה גולדברג, אבל גם היא מאוד מומלצת [במסגרת רשימת האנשים שיודעים מה הם עושים].
בהצלחה!
[ליצירה]
אהבתי את השימוש בשפה. העימוד בדרך כלל תורם אבל כדאי לעבור שוב. לקרוא בקול כדי לדעת איךאת רוצה שזה יישמע עוזר. חסרים סימני פיסוק - לפעמים במקום להתחיל שורה חדשה אפשר לפסק, ובכלל בתוך השורות עצמן.
אצבעותיי ננעצות בה בכוח - בקריאה שני הבנתי שזו האדמה, זה לא כל כך ברור. אהבתי את תיאור הסתיו - חוץ מהשורה הראשונה, שהיא לא מי יודע מה מקורית. שורה שישית מהסוף - אני לא בטוחה שזה תקני ואם כן, אז כדאי לנקד. לשתול בה סמדר נשמע יפה, אבל זה בלתי אפשרי; סמדר זה הפריחה של הגפן. סיום - עד שיפוח יום ונסו צללים, יש כאן סתירה בין שני זמנים וזה צורם. מציץ מן חרכי הירי - משום מה הפריע לי למרות שבעקרון אני לא חושבת שיש בעיה עם זה, או שיש חוקים לגבי מתי מ' ומתי מן. אבל כשקוראים בקול יש שם משהו לא לגמרי חלק.
יופי של שימוש בשפה, וכמה ביטויים נהדרים שאהבתי מאוד [פצועת שנאה וחולת אהבה, קיץ צהוב ודוקר] הסיום טוב וחזק, אבל דווקא שם יותר מהכל מרגישים חסרון בסימני פיסוק.
מאוד אהבתי, מעביר את התחושה מצויין. קצת עריכה ו-זהו... מקווה שעזרתי.
תגובות