הכותרת אמורה להיות 'מה אתה עושה פה?', אבל האתר החליט שהיצירה צריכה להיקרא '1', ואם אני אתקן את הכותרת התמונה תיעלם, אז שיהיה '1'.
ההילה היא בגלל שצילמתי אותו בערב והשמש מאחוריו.
אהבתי את ההילה שמסביב.
גם הקומפוזיציה- כמעט מושלמת.
השפן היה צריך להיות טיפה יותר שמאלה כדי שיהיה ממש טוב- על אחד מקוי השלישים. איך שהוא נמצא עכשיו הוא בין השליש לאמצע התמונה וזה קצת מעצבן את העין...
הרקע מאחורה יצא אאוט-אוף-פוקוס וזה יפה ומדגיש את השפן הקטן...
[ליצירה]
הכותרת אמורה להיות 'מה אתה עושה פה?', אבל האתר החליט שהיצירה צריכה להיקרא '1', ואם אני אתקן את הכותרת התמונה תיעלם, אז שיהיה '1'.
ההילה היא בגלל שצילמתי אותו בערב והשמש מאחוריו.
[ליצירה]
בהתחלה חשבתי שזה קשור ל'כי לחמנו הם' בפרשת 'שלח', אבל בקריאה שניה (או חמישית) נראה לי שהבנתי - אנשים שסגורים בבית הם כמו זרעי חיטה קשורים בשק, במקום לצמוח בגשם הם מקשיבים לו מרחוק. מהזרעים הישנים עושים בסוף לחם. את האנשים הסגורים לא אוכלים (בד"כ), אבל גם הם נהיים חפץ ביתי, רך ונוח, ומהר מדי הם מתיבשים, מתקשים ומעלים עובש.
[ליצירה]
שכחה למת כמוות לחי
אני קורא שוב ושוב, והשיר הקצר לא נגמר. אחרי פתיחה שהיא בעצם סיום, והמשך אחרי שהכל נגמר, השיר מסתיים שנית עם רמז לפתיחתו.
תודה
[ליצירה]
אנפות בים? הן מסתובבות בעיקר ליד נחלים ואגמים, או בשדות, מאחורי הטרקטורים.
כשמעוותים את השיר בשביל לשלב בו משחקי מילים זה פוגם. עדיף לוותר על משחקי המילים בשביל השיר, או על השיר בשביל משחקי המילים.
למשל - האנפות לא מתאימות, למרות שהשם שלהן דומה ל'נואפות'. גם בגלל שהן לא קרבות לחוף, וגם בגלל שהן לא נודדות. ומי בכלל מחכה לאנפות? (חוץ מהגוזלים שלהם, אבל הם לא נחשבים, הם אנפות קטנות בעצמן).
אם היית ממשיכה את המשחק - נואפות, אנפות, אפנה, אופנה, (אפונה?), נפלאות... המילים היו מתאימות יותר. (אבל אז זה היה פחות שיר)
למה לנקד?
[ליצירה]
קצת מבולגן, לא? מי זה סימבה? מי זה יעקב רובין? למה ההקדמה בסוף? ולמה הוספת הפניה להקדמה באמצע?
ניסוח השיר מסורבל: למה 'אותו אדם'? אתה כותב עליו תאור ארוך, ומגיע לסיום - 'הוא חטף כבר מספיק' אחרי משפט ארוך מדי.
החרוזים עקומים - 'והוא יושב לא זע\כיוון שדודו רע' - ההטעמה שונה. 'המוות אורב בדרך הרעה\ועם אחים מלחמה' - המשפט הראשון ארוך יותר ו'רעה'\'מלחמה' לא מתחרזים כל כך טוב. מה זה 'נוזלים בלי מפסיק'? ממתי גידים נוזלים?
'ככל שיכל' - 'יכול', 'קשר את אצבעו\לעמוד ההיכל' - למה התכוונת? 'קפאו שד' - 'כפאו שד' (כפייה, לא קפיאה)
למה 'משל למה הדבר דומה'? למה המשל הראשון צריך משל נוסף כדי להסביר אותו?
תגובות