בראיה חדשנית, פוסטמודרנית-מה, אין חרות בעבדות. זה סתם תירוץ שכזה, גם ריה"ל, בעצם, נזקק לתירוצים. כולנו, בעצם.
כי אנחנו עבדים,
ואחרי שאתה בוחר להיות עבד, אולי כבר אין לך כל כך בחירה לבחור שלא להיות עבד.
ואולי, כיוון שאבותינו כבר בחרו עבורנו להיות עבדים, אולי לנו כבר לא נותר אלא לרצוע את אוזנינו מתוך הכרה שאין לנו הרבה ברירה.
אולי..
"עבד ה' הוא לבדו חופשי"
אני חושבת שעצם בחירתנו להיות עבדים לקב"ה ולא לשום דבר אחר זולתו,
היא החופשיות.
שלמרות ש"כפה עלי'הם הר כגיגית" הגיעו ל"הדור קיבלוה בימי אחשוורוש"- שימי אחשוורוש נראה לי אישית חירות ענקית שבמקום להשפל כלפי האדונים המולכים
אנו עבדים של מך מלכי המלכים.
המשפט מונסח יפה ובהיר ועם זאת גם ניתן להבנות רבות כפי שציינת בתגובתך, והעניין מוסיף נופך יפה למשפטך.
[ליצירה]
ובכל זאת,
בראיה חדשנית, פוסטמודרנית-מה, אין חרות בעבדות. זה סתם תירוץ שכזה, גם ריה"ל, בעצם, נזקק לתירוצים. כולנו, בעצם.
כי אנחנו עבדים,
ואחרי שאתה בוחר להיות עבד, אולי כבר אין לך כל כך בחירה לבחור שלא להיות עבד.
ואולי, כיוון שאבותינו כבר בחרו עבורנו להיות עבדים, אולי לנו כבר לא נותר אלא לרצוע את אוזנינו מתוך הכרה שאין לנו הרבה ברירה.
אולי..
[ליצירה]
מזכיר את השיר של ריה"ל זצ"ל
"עבד ה' הוא לבדו חופשי"
אני חושבת שעצם בחירתנו להיות עבדים לקב"ה ולא לשום דבר אחר זולתו,
היא החופשיות.
שלמרות ש"כפה עלי'הם הר כגיגית" הגיעו ל"הדור קיבלוה בימי אחשוורוש"- שימי אחשוורוש נראה לי אישית חירות ענקית שבמקום להשפל כלפי האדונים המולכים
אנו עבדים של מך מלכי המלכים.
המשפט מונסח יפה ובהיר ועם זאת גם ניתן להבנות רבות כפי שציינת בתגובתך, והעניין מוסיף נופך יפה למשפטך.
[ליצירה]
ואני אומר
שהילד (מהמונולוג) צודק , אין שום ענין לזכור מה קרה בהסטוריה , אלא את הלקחים שיש להפיק מזה .
התבחבשות ב"אבל" אמנם גורמת להרגיש טוב עם עצמך . (שאתה לכאורה פטור מאחריות למה שקרה , ויותר מכך למה שקורה ויקרה ...) אבל לא ממש משנה את המצב . ):
זה הבדל בין חז"ל שעיצבו את התעניות לימים של חורבן , וימי הודאה לימי של הצלה והצלחה . (חנוכה ופורים בעיקר) לבין ה"מורשת הציונית" שמנסה לקבע תחושות ומסרים מסוימים , שלא במסגרת הדינמיות של הזמן , וממילא גורמת להשכחת הלקחים ... (הנושא קצת יותר מורכב אבל לא משנה ...)
ערב טוב.
[ליצירה]
יאללה
חדל קשקשת .
אני התכונתי לבקר פן מסוים ש**בעיני** הפ"מ מבטא .
ו...גם ביארתי את כוונתי היטב . (היות וזה לא מתעמת חזיתית עם הפ"מ אלא רק בעקיפין , כתבתי ש"אולי" זה בקורת על הפ"מ , ולא ודאי כי זה נוגע רק לתופעה אנושית שנובעת ממנה...)
שבת שלום .
תגובות