מהו פרי עץ הדר הוא אותו הפרי היוצא מ"עץ הדעת" בבחינת מעז יצא מתוק .
כאילו אומרת לנו התורה ביקשתם לצאת למסע חתחתים של חתירה לידע ומדע אנושיים
דעו לכם כי מזה מבקשת התורה לקבל בחזרה "פרי "חוזר" מאותו העץ.
ומהו הפרי אותו שמשלים ומתקן את הבריאה
והפרי הוא – אחדות כל האדם באשר הוא אדם
אם כן אחי שירת האחדות אין גבול לה ומעצור אין לה עד אם יתקיים
שכולנו כל בני האדם מתאגדים לבסוף לאגודה אחת לעבוד את ה´
בבחינת "ה´ אחד ושמו אחד".
אזי ורק אזי יוכתר חטא אכילת עץ הדעת כחטא שתוקן
ולא רק תוקן אלא השלים את בריאת העולם ואף יום נוסף יתווסף לבריאה – יום שמיני – שמיני עצרת.
עתה אולי יובן כי כל חגי תשרי עוסקים בבריאת העולם בהמלכת מלך העולם
ובשאיפה לחדוש הבריאה והשלמתה כאמור
באותו הערך המוסף כנשמה לגוף – בהתאגדות כל האדם באשר הוא אדם לעבוד את ה´
בראש השנה ביקשנו כן ואי אפשר היה לנו להשיג כן בלי הטהרה של יום כיפור לאחריה ראויים אנו למצות את פיסגת היעוד של כל הבריאה לשמוח יחדיו כל האדם בשמחת הבריאה ובהמלכת מלכו של עולם
לפיכך חג הסוכות מכל המועדים נקרא "חג ה´" לפיכך בו השמחה מותנית אךבאחדות
בתחילת החג אחדות של כלל ישראל ובסופו
אחדות של כל העולם ולא רק בשבעים פרים אלא בחג המשלים כאמור את שבעת ימי הבריאה
הוא יום שמיני עצרת היום השמיני העתידי לבריאה כאמור בתוספת הבריאה היחודית של האדם שבורא יש מאין -אחדות כלל אנושית
ובפיסגתה של השמחה עת התורה תהפוך גם נחלת כלל האדם
דברים אלא הם הם גם עיקר מהותו של "שמע ישראל"
פעמיים ביום אנו אומרים כן באהבה
אבל כלל לא בטוח שאנו מכוונים לעיקר תכליתו של : "שמע ישראל"
משה רעיא מהימנא כבר רמז לנו בשירת האזינו לאמור:
"כי שם ה´ אקרא הבו גודל לאלוהינו" [תנו משקל לצירוף "ה´ אלוהינו" על סתם שם ה´]
ובשמע ישראל לא בכדי יש את המדרג ההיררכי של קודם :
"ה´ אלוהינו"
ורק לבסוף:
"ה´ אחד".
יש בכך רמז עצום כי עיקר מעיינינו צריך להיות תחילה דווקא באחדות כלל ישראל בבחינת : "ה´ אלוהינו" ורק לבסוף משנשיג יעד זה נוכל להגיע אל הסוף הנכסף של : "ה´ אחד ושמו אח"ד
אם כן, בחג הסוכות יש את כל המאפיינים המסייעים לאחדות
תחילה אחדות כלל ישראל
ואחר כך אחדות כל האדם
רק בזה יש צידוק לבריאה ויש מקום לשמחת אמת של אלוקים ואדם 

ארבעת המינים  בסופו של רעיון הם גם ארבעת רוחות השמיים והם מסמלים את היקום כולו ואת האנושות כולה. והנה ניתנה לנו הרשות כל אחד ואחד לטלטל את העולם כולו ובלבד שהטלטול יהא בחיבר בר קיימא של "אחדות" ולמען שמחת כל אדם באשר הוא אדם

.
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת, אנא חמישה לצדקה כי ממנה תוצאות חיים של גאולה