אור העת המיוחדת ההולך ונערם תובע את שלו'' להאיר סוף סוף הווית חיינו באספקלריה של גאולה.
והנה חז``ל מבשרים לנו על ספר מקופל בשני פסוקים בפר' בעלותך והתחומים באורח די לא שגרתי ואף מוזר בשני ``נונים הפוכים``.
אם כן ספר התורה המקופל בפסוקים אלה הוא לא אחר מספר הגאולה של גאולת הקץ . של ימות המשיח .
לספר זה שכריכותיו הן הנונים הההפוכים תוכן גאולי משמעותי ויחודי ואף ביתר שאת דווקא
לימינו אלה.
והתוכן הוא: שלעולם כל אימת שהארון
נוסע לארץ ישראל כלומר עולם התורה שואף לארץ ישראל ללא פשרות משה וכל פמליה של מעלה עותרים : ``קומה ה`....`` וכשעולם התורה חונה בארץ ישראל עותרים הם לקיבוץ גלויות .
אם כן במשך שנות אלפיים במזימה שטנית נוצרית נתפשה היהדות החרדית לקלישאה מונעת של כביכול : ``לא לעלות בחומה``.
עד שבהפוך על הפוך כמסומל ב``נונים`` ההפוכים. עולם אחר ולא עולם התורה
החל באתחלתא דגאולה.
אם כן'' ה``נונים`` ההפוכים מסמלים מחד דרור - חופש המסומל בחמישים - יובל
והם גם מסמלים בהיפוכם וחיבורם מבנה של בית - בית שלישי.
והנה ספר הגאולה המקופל כאמור כבר מיני אז רמז כי בניגוד לגאולת מצרים בגאולת הקץ הכל יהא הפוך.
החופש הפיזי המסומל באות הנון הראשונה לא יושג כמו ביציאת מצרים בניסים גלויים
אלא במלחמות דמים : ``וכיפר אדמתו עמו`` והחופש המסומלת על ידי הנון השניה של : ``מתן וקבלת התורה`` יהא גם הוא הפוך בעת הזו של גאולת הקץ. שהרי לא נהיה כולנו כאחד של ו``יחן ישראל נגד ההר לקבל התורה בנעשה ונשמע.
הנה כי כן'' ספר התורה של גאולת הקץ הפוך הוא מגאולת מצרים באותם שני ה``חופשים`` גם הפיזי וגם הרוחני.
ואם נדע להפנים הדברים כל התנהלותינו בזו הגאולה תהיה אחרת שלימה ומפוייסת יותר ותוך הדגש על העיקר : אחדות ישראל בכל מחיר