במשפט , אין הקב"ה מקבל שום דבר שהוא זר לאמת .
לא תפילות , לא הצדקות פולחניות ולא כל מיני שיקולים אחרים הזרים לאמת הצרופה.[כמו שיקולים סקטוריאלים ואחרים]
והרבותא הגדולה היא, שככל שמדובר בהכרעה משפטית, כל הניסיונות, לשרבב למדוכה, אלמנטים זרים, המתנגשים באמת הצרופה, כי אז, אלמנטים שכאלה, אינם אלא בחזקת שוחד ולמי לקב"ה - אלוקי המשפט.
הנה כי כן, בעוד לשופט בשר ודם השוחד הוא יותר ברור ומובהק, הרי השוחד כאמור לקב"ה, בא לעיתים אפילו בהיסח הדעת וזה החידוש הנורא שיש לחוש ממנו ומאד.
למשל, בנושא עימנואל.
כל הנימוקים הדתיים הסקטוריאליים, שבאו לכסות על האמת במערומיה של אפליה גסה. כי אז, בעיני שמיים כל הנימוקים הנ"ל לכאורה, היו בבחינת שוחד...
והנותן חמישה לצדקה תבואהו ברכה