וכרמינו סמדר, כולם נתנו ריח
משה אהרון , הרצליה (02/06/10)
אוי כמה השמרנים האלה שבויים בהגיונם.
דומה בעיניהם כי עיתות של גאולה כמוהם כעיתות של גלות וכי מה שהיה הוא שיהיה.
והם כשועלים קטנים המחבלים בגאולה :
"שועלים" של שחור לבן.
בגאולה יש שלל גוונים של אורות אורה של הגאולה הוא כעין ליזר מיוחד, ששוזר וממקד את כל האורות כולם, לכלל אור מיוחד של : "שבעת הימים".
והם ה"שועלים הקטנים מתפרצים להרוס הכל. לאחוז ולנפנף אך באורם החיוור אשר אלפיים שנות גלות, לא הילה בחוורונו, כדי להאיר לפתחינו סוף סוף - פרץ של גאולה.
בשיר השירים באותה הכפיפה של : "עת הזמיר הגיע וקול התור נשמע בארצינו" נאמר כי התאנה חנטה פגיה והגפנים סמדר נתנו ריח .
הגפנים הם כלל ישראל לגווניהם[התאנה - זה "אופרה אחרת] ובזמן של גאולה לכולם יש פוטנציאל של אור : ו"ריח".
וכולם : "סמדר" ,כלומר : יש בהם אותו הסם היחודי המרפא כל מיני חולאיים והוא מצוי בהם בכולם : "דר" בהם. ואורה וריחה המרפא של הגאולה הוא צירוף של כולם יחדיו.
והנה בהמשך ברור כי למרות הכל הקב"ה שהתגעגע" אלפיים שנה משתוקק לשמוע את הקולות ואת המראות וכמות שהם.
הפעם הוא רוצה לראות את כל הקולות וכמות שהם .
אבל מיד נאמרה אזהרה הזהרו : "אחזו" בשועלים הקטנים אשר מתיימרים לחבל בכרמים בטואנה כי רק הכרם ה"זקן" המוכר להם הוא בלבד : "סמדר".
ואלה, הם הם המעכבים בגאולה .
הם הם אשר שולחים את ה"דוד" לסוב על עקבותיו עד אשר : "יפוח היום ונסו הצללים".[אלא אצה להם הדרך לאופטימום]
ובינתיים, הם אשר יוצרים ניכור והתפלגות בבחינת : "הרי בתר". הרים של מחלוקת, מבותרים מכאן ומכאן.
אלה השועלים הקטנים לעולם לא יבינו כי יש סדר , הררכיה ושלבים בגאולה . ואסור בשום פנים ואופן להקדים את המאוחר
ברוך ה´ שיש לפחות צוהר לתיבה.

י ()