"אמר רבי יהודה... כך היה מעשה... זה אומר:

אין אני יורד תחילה לים, וזה אומר:

אין אני יורד תחילה לים.

קפץ נחשון בן עמינדב וירד לים תחילה

שנאמר: "סבבוני בכחש אפרים ובמרמה בית ישראל".

ועליו מפרש בקבלה: "הושיעני אלוהים כי באו מים עד נפש טבעתי ביון מצולה*".

אביר האמונה

המים נראו קרים, עמוקים, סוערים.

אני לא הייתי טובל אצבע שלא

להזכיר: שוק, ירך, מותן.

 

ואתה?

קפצת,

כולך.

אל האמונה הבלתי אפשרית

שהסתתרה במעמקים

אפלים.

 

לא ידעת אם גופך

יצא ממים, עטוף

חיוך מנצחים

או

נשאר במעמקים מרגיש את

אוויר האמונה והנשמה הולכת

ומצטמצמת

והחמצן

 

לא ידעת אמונה לפני

הקפיצה אל הלא

נודע.

אחר כך, חיוך כבוש,

זר יבש על ראשך.

סביבך ההמון

מתקשה

להאמין.

 

בלילה במדבר,

מוקף אינסוף כוכבים -

ידעת אותו.

מטלטל אותך

עד אובדן חושים,

דמעות

של בדידות עולמים

מפרידות אותך בעדינות

לא נראית:

נחשון.

 

אחד עם אחד.

 

והם: רבים עם רבים רוקדים את

מפלת מצרים עוד מעט יחוללו

לכבוד

עגל הזהב.



*  על פי המדרש: תלמוד בבלי, מסכת סוטה, דף ל"ז עמוד א'.