נועם ממש טוב בחשבון. הרבה יותר ממני. הוא יכול לעשות כל מיני תרגילים מסובכים כאלה, עם שברים ועם מינוסים ועם כל מיני דברים שבכלל עוד לא למדנו. כי אבא של נועם עובד באוניברסיטה, והוא מלמד אותו לעשות חישובים ממש ממש מסובכים תוך שניות. אבל נועם גם מבין לבד את הכל וזה. כי הוא ממש חכם. הרבה יותר ממני.

ואני קצת מקנא בו לפעמים, כי הוא תמיד מקבל עשר בתעודות, ותמיד עושה את השיעורים הכי מהר ותמיד המורה אומרת לו שהוא מבין ממש טוב, ולי היא לא אומרת את זה. לי היא אומרת שאני צריך להשתדל יותר. אבל אני משתדל, אני נורא נורא משתדל אבל זה לא משנה אף פעם כי נועם תמיד יותר טוב ממני.

ובסוף השנה הוא כבר בכלל לא היה בשיעורים. כל פעם שהיה לנו שיעור חשבון כולם היו יושבים בכיתה ונועם היה הולך לחדר מחשבים ונכנס לאיזה אתר עם חידות ממש קשות והוא פותר את הכל כשאני יושב בשולחן לבד ומנסה לפתור כפל, שאני בכלל לא מבין כי זה ממש קשה.

ואז אני אומר למורה שאני לא מצליח, והיא אומרת שאם אני לא אנסה להצליח אני באמת לא אצליח, ואני אומר שאני מנסה אבל אני לא טוב בזה, והיא אומרת שאם אני רוצה להיות טוב אני צריך להתאמץ, ואני אומר שאני מתאמץ אבל אני פשוט לא טוב, והיא אומרת שאני לא מתאמץ וזהו. ואז היא הולכת לעזור למישהו אחר. נגיד עומרי, כי לעומרי יש ליקוי-למידה, אז חייבים לעזור לו.

אמרתי את זה פעם לאמא, והיא אמרה שאני טוב מאוד בחשבון, ואני אמרתי שאני לא טוב, ושנועם יותר טוב ממני, והיא אמרה שאני לא צריך לחשוב על נועם כי נועם זה לא אני ואני טוב מאוד. אבל אני יודע שהיא אומרת את זה כדי שאני אגמור את השיעורים וזהו, ולא בגלל שאני באמת טוב.

ואמרתי את זה גם לאבא, והוא אמר שאני טוב בהמון דברים אחרים יותר מנועם. אבל זה גם כן לא נכון, כי אני לא טוב בשום דבר. אני לא טוב בשום מקצוע אחר, ולא טוב בכדורגל או במונופול או בכלום. וכל הזמן אבא אומר לי שאני טוב אפילו שאני לא. ואפילו שכולם ממש יותר טובים ממני בהכל. ובכלל אין לי משהו שאני הכי טוב בו מכולם, כי תמיד יש מישהו שאבא שלו עובד בזה והוא מלמד אותו. אפילו אם הוא בכלל לא היה מבין לבד, ואפילו אם זה רק כי הוא זוכר הכל בעל פה ובכלל לא יודע לבד. אבל כל הזמן אומרים שהוא הכי חכם אפילו שהוא בכלל לא ושהוא סתם חוזר אחרי אבא שלו כמו תוכי, ושבטח הוא לא ידע להסביר לי אם אני אשאל. אבל בכל זאת אומרים שהוא חכם גם על דברים אחרים, ואפילו שהוא טוב רק בחשבון אומרים שיש לו ציונים טובים בהכל והוא גם בטח ממש חכם כמו אנציקלופדיה ושהוא יודע הכל.

אבל לא אכפת לי. שיחשבו מה שהם רוצים. גם אני קיבלתי עשר בתעודה בטבע וגם אני הבנתי מה זה "אינפורמציה" וגם אני יודע מה זה משוואה עם נעלמים. זה שהם לא יודעים שאני יודע לא אומר שאני לא.