את קוראת לי מבולגן
וזורקת לעברי משהו לא ברור.
אני סופג.
את אומרת שמאז שעשית לעצמך
סדר בחיים ובארון
אני מריח מנפטלין אך מרוט לגמרי
ואני שותק.
זהו.
נגמרו המילים.
נשארתי לבדי בחדר
אוסף את הנוצות הפזורות.
סיטואציות, הא?
ואני שואלת- איפה הציטוט, לא נורא, גם דבריה בגוף שלישי מתקבלים....
האם היא פיקציה או שהיא קבועה'מתחלפת אך אמיתית?
חוצמיזה, ליצירתך, גופא, - כפלי המשמעויות בליווי המרווחים השונים- ולא בכדי, פשוט יפה...
[ליצירה]
סיטואציות, הא?
ואני שואלת- איפה הציטוט, לא נורא, גם דבריה בגוף שלישי מתקבלים....
האם היא פיקציה או שהיא קבועה'מתחלפת אך אמיתית?
חוצמיזה, ליצירתך, גופא, - כפלי המשמעויות בליווי המרווחים השונים- ולא בכדי, פשוט יפה...
[ליצירה]
והרי המיותר:
בית שני: "הוא ניסה לחזור אל הקן." כהקבלה ל"שיסיע אותו לעבוד בבית האבות"? לא כל כך עובר. אבל נסיון יפה.
"ולא הצליח לעוף." -זה מובן מהשורה לפני כן. לכן מיותר.
בית ראשון: הוסף "הא" ב"שיסיע אותו לעבוד( )".
שורה אחרונה מיותרת. המלוכסנות אומרות הכל.
ואולי כך יראה:
הוא עמד בתחנה כמדי בוקר
מחכה לאוטובוס
שיסיע אותו לעבודה
בבית האבות.
"היום שבת", אמרתי,
"ואין אוטובוסים".
הוא הביט בי משתאה
בעיניו המלוכסנות,
אבל לא יכולתי לעזור.
*
ראיתי עורב שחור
מקרטע על הדשא
וכנפו האחת שמוטה.
הוא הביט בי מתחנן,
כמבקש את רחמיי,
אבל לא יכולתי לעזור לו
כי אינני יודע איך עפים
עם כנף אחת שבורה.
בטוב- שי.
[ליצירה]
את "במשפט אחד". האם כל מילה בעברית נחשבת כיצירת היוצר? בעבר , בתחילת דרכי באתר זה פירסמתי תחת קטיגוריה זו , לאחר יום כיפור , את המילה "התרוצצות". מנחם לא פרסם אותה אותה בטענה שאין זו יצירה. הבנתי. אז יכול להיות שאם מנחם היה מסנן בימים אלו- לא היו מתפרסמים כמה וכמה דברים.
תגובות