במילה אחת: אין לי מושג בצילום.
ביותר מזה:
אביתר - אין לי מושג, למען האמת. אני ממש ממש לא מבין בצילום, כפי שאמרתי. צילמתי את זה במצלמה שאבי מורי קנה, אני לא יודע הרבה יותר מזה...
ותאיר - אני חושב שהבנתי מה אמרת, אבל שוב - אני לא מבין בצילום.
סתם בטעות יצאה לי התמונה הזאת..
טוב, לא בטעות, 'רדפתי' אחריו עם המצלמה וצילמתי יותר מתמונה אחת, אבל זה באמת לא משהו מקצועי.
האיכות של התמונה טובה.
וגם אני חושבת שהייתי ממקמת את הפרפר במקום אחר, אבל כל מקום שלא תשים יגיד משהו אחר.
אני הייתי שמה אותו בפינה למטה, בתקווה שה"רקע" של התמונה יפה.
איזה כיף לך, שנים אני חולמת לצלם פרפר. אף פעם לא יצא לי...
[ליצירה]
ובכן
במילה אחת: אין לי מושג בצילום.
ביותר מזה:
אביתר - אין לי מושג, למען האמת. אני ממש ממש לא מבין בצילום, כפי שאמרתי. צילמתי את זה במצלמה שאבי מורי קנה, אני לא יודע הרבה יותר מזה...
ותאיר - אני חושב שהבנתי מה אמרת, אבל שוב - אני לא מבין בצילום.
סתם בטעות יצאה לי התמונה הזאת..
טוב, לא בטעות, 'רדפתי' אחריו עם המצלמה וצילמתי יותר מתמונה אחת, אבל זה באמת לא משהו מקצועי.
[ליצירה]
זה ..
שובה לב..רק בענין הקומפוזיציה: אולי היה כדאי לשים את מרכז ההתרחשות, כלומר את הפרפר, באחד מן השלישים של התמונה ולא במרכז. זה מעלה את רמת הענין.
[ליצירה]
מהמם.
האיכות של התמונה טובה.
וגם אני חושבת שהייתי ממקמת את הפרפר במקום אחר, אבל כל מקום שלא תשים יגיד משהו אחר.
אני הייתי שמה אותו בפינה למטה, בתקווה שה"רקע" של התמונה יפה.
איזה כיף לך, שנים אני חולמת לצלם פרפר. אף פעם לא יצא לי...
[ליצירה]
ובכן,
אני אחרוג עכשיו, ואגיב.
בלי לומר כל מיני מילים יפות מסביב, כמו מדהים, מקסים, נהדר, נפלא או וואוו, אני פשוט לא זוכר שקראתי סיפור יותר טוב מזה בצורה. אולי זה כי אני נוגע בדבר, ויתכן שהגזמתי, אבל כך אני מרגיש.
זה הכל, ולכן הוא בודד ברשימת האהודות שלי.
[ליצירה]
*
קודם כל - תודה.
ההמשך יבוא, בעז"ה. כלומר, ההמשך מתוכנן, אבל זה לו זמן רב מאוד שהוא מתעכב איפשהו בדרך בין הראש ליד, לעפרון ולדף..
על כל פנים, אני מקווה שהוא יבוא.
חוץ מזה, זה נראה כאילו אנשים מנסים לראות (או רואים) בסיפור הזה סיפור שאפשר לפענחו, ובוודאי כותבו התכוון למשהו מסוים.
אז לא. לא התכוונתי לכלום, חוץ ממה שגלוי לעין, וקצת ממה שפחות גלוי לעין. אבל מה לעשות,ברגע שכתבתי ופרסמתי, היצירה כבר לא שייכת לי, וכל אחד יכול לראות בה מה שהוא רוצה.
אז אם מישהו מחפש פענוח, אצלי הוא לא ימצא. אבל אם הוא רוצה לתת פירוש משלו, או לנתח, ואולי גם לנסות להבין מה היה בראשו של הכותב כשכתב את זה, ואלו תסביכים נפשיים עומדים מאחרי הסיפור ובלה בלה, אין לי בעיה, בכבוד.
אבל לדידי, זה רק סיפור, ותו לא.
ושוב תודה, אם כי אני ממש לא חושב שהכישרון נוטף לי בין האצבעות, הראל. אולי יש לי כשרון ואולי לא, את זה אני לא יודע. אבל בודאי שאין צורך להגזים.
[ליצירה]
ובכן,
בעקבות שינוי כיוון המסתמן בעלילה, שונה שם הסיפור מ'את המאור הגדול' ל' את שני המאורות הגדולים'.
דווקא יהיה מעניין לשמוע מה אנשים חושבים על הסיבה לכך...
[ליצירה]
נאה בהחלט
אם זה מה שקורס מ"כים מוציא ממך, אולי גם אני אחשוב על זה (ואז אתאבד, כמובן).
טוב לראות שאתה חי ובועט, וגם שובר כמה חזירים-קדושים בדרך.
[ליצירה]
הבהרה
השיר לא נכתב מנקודת מבט של שליח ציבור, אלא מנקודת מבט של מי שמתפלל בציבור ו'רודף' אחרי שליח הציבור.
בכל מקרה, כל אחד אמור להבין בדרך שלו ולפי הראיה שלו, וזה לא כל כך משנה באיזו כוונה בדיוק נכתב השיר, לענ"ד.
(בנץ, לא ביקשת - לא הראיתי. זה הכל..)
[ליצירה]
טוב,
קודם כל, תודה.
שלומי ב"ה טוב, והשאר, דומני, אין מקומו בתגובות..
מישי - רק רציתי לבדוק אם את באמת תעשי את הצפוי, מה שכמובן עשית..
סתם, לא.
ותודה, אגב.
תגובות