[ליצירה]
מצטרף דווקא לפלוני
אנחנו לא בני נח. אנחנו בני אברהם יצחק ויעקב.
'לא נח לי' לא משנה!
ואפילו יותר מזה - ביקש יעקב לישב בשלוה - קפץ עליו רוגזו של יוסף.
וכן צדיקים אין להם מנוחה לא בעולם הזה ולא בעולם הבא.
באנו כדי לעבוד פה ולא כדי לנוח.
אולם כעידון משהו להנ"ל נביא גם את הרמב"ם - לא בלשון קדשו - שאומר לגבי אכילה - וכן לשאר דברים - שצריך האדם לשים ליבו לא לחוש הטעם אלא לטיב האוכל לאיכותו ולמה שהאוכל ייתן לו, ואם זה יהיה גם טעים - אדרבה אין בכך שום פסול. אבל בהחלט - זה לא העיקר.
מקווה שנפתר לך חלק מהדילמה..
[ליצירה]
תודה
בנוסף לפשע, ממדיו משתנים כלפי 'מיהו הקרבן', וכן משתנים העוצמות והחובות שיש עלינו להלחם כנגד הפשע, באשר הוא...
אל תדאג סומסום ה' שולח את האור, השאלה היא האם אנו קולטים..
[ליצירה]
אוי
רדף השיג - אתה נמצא במקום מאד עצוב.
צר לי עליך.
היהדות איננה מונותאיזם, וגם איננה פאנאנטאיזם.
האמנם פאנאנטאיזם זו הגישה הפילוסופית הכי קרובה ליהדות, אבל ההבדל בין הפאנאנטאיזם ליהדות זה שפאנאנטאיזם זה פילוסופיה (ניתוח מתים) ויהדות זה חיים.
לגבי השפינוז ודעימיה - בידוע שטבע גי' א-לוהים.
וששם א-לוהים איננו השם הכי גדול בו מתגלה הקב"ה בעולם..
יש גם שם הוי-ה!
לגבי הערה שלך על יצירה אחרת - דרכה הגעתי לכאן - לומר שתאוריית הקוונטים בורחת / דוחה דיונים זה פשוט לא נכון - היא מסתכלת על הטבע, המומה, בולעת את רוקה, מבטלת את דעתה ומתארת את מה שהיא רואה לנגד עיניה, בצורה הכי פשוטה - ענווה.
איינשטיין לא הצליח, 'הטבע לא משחק בקוביה' - טען הוא בייאוש, וצדק.
כמעט.
למה לדעתך כ"כ הרבה פיזיקאים נחלצו חושים לתת הסברים פילוסופיים לתאוריית הקוונטים?
זה נושא די משעשע - בעיקר למי שמכיר את הפילוסופיה של המדע - מה שחשיפת תאוריית הקוונטים עשתה שם.
בכלופן - בני האדם הרכינו ראשם, הורידו קצת מהאגו, והמשיכו הלאה..
אכן אתה חכם, אך מעט משוחד, החלטי מידי, מנתח מהר מידי - כמו הפילוסוף - או שכך או שכך - ואינו רואה שהשכל מטעה, שיש צדדים נוספים מלבד מה ששלו הראה. בהצלחה.
תגובות