כל "מאד" שבעולם - משועבד ל"אדם"

 שמתיי ה"מאד" בא לעולם,

בסמוך ולאחר בריאת ה"אדם".

ודווקא כגולת הכותרת

וכיסוד המשלים את הבריאה.

שלא בכדי גם אותיות "אדם" = "מאד".

אם כן, "והנה טוב מאד"

נאמר על כל הבריאה כמכלול.

שכל חלקיה לבד מהאדם

שווה לכל היותר = "כי טוב".

ורק הצטרפות האדם

שיכלל  את הבריאה ל"טוב מאד".

מכאן שכל "לקח טוב", של התורה .

משועבד לצד המשלים של הלקח

של המושא, של  ה"נתינה"

המשתקף מה"מאד" - לאדם.

להיותו של הלקח לקח התורה

יחד עם ה"נתינה" בשיא שיכללו

לכלל הפיסגה של  : "טוב מאד".

הנה כי כן,

אתה לוקח לקח טוב - [מצוות התורה]

לשכללו ל"מאד"

לתת את כל כולו כנתינה לאדם

באשר הוא אדם