כשרב בישראל יוצא לעמוד חוצץ כנגד בית משפט בישראל.

  להלן עיקרים נשכחים של משפט

 "המשפט לאלוקים הוא"
 
חל איסור חמור להפוך את המשפט לרולטה ציבורית בכיכר השוק

 


 "אלוקים ניצב בעדת אל "
 
. שבכל משפט ומשפט ואפילו שהוא אינו על פי משפט התורה, ניצבת השכינה כפטרון וכאינסטנציה שיורית לאשר הפסק, או לתקן בדרכה שלה כל פגם ועיוות בהליך המשפטי. שהרי ה"משפט". כל משפט, היה ונשאר תמיד ה"משפט לאלוקים"
והנה, לעולם השכינה אינה מצטרפת לפסיקתו של יחידי ויהא צדיק וגאון ככל שיהא.
היא בהיקשר של "משפט", "ניצבת" אך ב"עדת אל". ואין לעולם :"עדת אל" אלא כשיש לגיטימציה לאותה האינסטנציה על ידי רוב כלל ישראל.
והעיקר
ב"עדת אל": כשהבירור המשפטי נערך ונשמע, במעמד של כל הצדדים ובאופן שוויוני .
האם כב´ הרב אבינר בטרם פסק את פסיקתו גם הפרקליטות הניחה בפניו את ראיותיה וטיעוניה ? וודאי שלא
הטיעון כי את אלה דלה כב´ הרב מהכרעת הדין ורק אנשי קצב אשר שיתפו עימו פעולה, יכלו להביא בפניו את הדברים או את דבריהם,היא כבר הנותנת, כי רק עיוות שכזה
משמיט מכל וכל, כל נפקות משפטית מקביעתו של כב´ הרב וזה אך למצער