חזרת המהות לגן העדן- ואף יותר
 
העצים והירק של זה החג , זה רק התפאורה ההיכרחית, לעורר את תשומת ליבינו, לעורר אכן בתודעתינו את תהליך שובינו לאותו היעד שנגוז מאתנו.[גן העדן]
החזרה הינה תהליך ארוך ומשולב של כל חגי תשרי יחדיו.....
בראש השנה שבנו להזכר ביום הרת עולם תוך שמחת ראשית של המלכת ריבון העולם וכך אנו הולכים ומתעצמים עד שמחת תורה - שמיני עצרת.
בתהליך אלוקי מחושב כאמור אנו משרטטים את הדרך חזרה בפיתוח נלווה של היסוד הכי חשוב "השמחה" שהיא חייבת להיות שמחת הכלל על מנת שתהא ברת קיימא .
רק בסופו של התהליך כשמחד אנו ב"אך שמח" [כאמור רק בצירוף שמחת העבד, הגר, היתום והאלמנה] והתורה, מגיעה ל"פירקה", שמחה ומפרכסת לעומתני בהגשמתה.
אנו יוצרים את היום השמיני המצטרף לשבעת ימי הבריאה. מחברים את הערך היוצר של האדם ליצירת הבורא . כאילו חוזרים לשחזר גם את ההרמוניה הראשונית של :
"שבעת הימים", בתוספת לערך מוסף של היום השמיני, תוצר מפעלינו שלנו כבני אדם ושם אנו "נעצרים" [לעד]
בשמיני העצרת.
רק כך יכול גן העדן לשוב ולהיות נחלתם של בני האדם.
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח , אנא חמישה לצדקה