לא! לא "בוזגלו"... [תגובה למגיב שטען  ל"מבחן בוזגלו]
משה אהרון, הרצליה (20/05/10)
הגואל שבמגילה אינו "בוזגלו" במעמדו.
יכול אף שמעמדו היה יותר מזה של בועז.
העובדה כי שוב ושוב המגילה מכנה אותו למרות הכל כ"גואל", מלמדת על מעמדו הפוטנציאלי, שממנו היה צפוי לכאורה לקום גואלם של ישראל.
אלא שהמגילה מקצרת ונעזרת אך ברמזים.
הביטוי: "פלוני אלמוני" הוא אם כן, ביטוי ציני מן עקיצה של בועז לאיש.
שהרי לא יתכן כי האיש שעליו נאמר על ידי נעמי "כי לא ישקוט עד אם כילה הדבר היום", כל שיעשה זה יעלה לשער ויחכה שבמקרה "יעבור" הגואל בכדי לזמנו לדין ולפתור את הבעיה .
בועז בטרם עלה לשער "ירד לרשע" ירד לעשיר" הלך אליו הבייתה ואמר לו שתי אלמונות זקוקות לגואל ואדמתן עומדת למכירה היום, אתה שומע -היום.
אם אתה לא קונה, אני קונה. הגואל ביקש שהות... ובועז אמר שוב ושוב היום !!!.
אני עולה לשער אמר בועז ואני מחכה לך . ה"גואל" בקש לפחות חשאיות מוחלטת ויותר מזה בקש שלא יהא זימון פורמאלי לדין אלא כאילו יעבור במקרה
לזה היה מוכן בועז לכן עקץ אותו ב"פלוני אלמוני" ובלשון "סורה נא".
בועז טמן לו מלכודת של תנאי להקים שם המת על נחלתו.
כלומר לא רק לספח האלמנות כחלק סטטי נלווה של הקנין ותמיכה, אלא לשאת ממש את רות לאישה, לפריה ורביה. להקים שם המת על נחלתו .
זה היה תנאי מפתיע ומכריע מבחינת הגואל אשר סבר כסתם אדם עשיר ורשע [אותיות שער] שמעשה אשר כזה, ישחית את נחלתו. ש"נחלתו תושחת בכך שלכאורה יהיו לו בנים ממואביה.
טיפוס אשר כזה לעולם לא יצא ממנו גואל לישראל והבשורה עברה לבועז.


ואם היה בדברים שביב של קורת רוח או ישוב הדעת . אנא חמישה לצדקה