לא הבנתי את השאלה שלי
לא שאלתי על השם ספציפי
אני מתכוון לשיר עצמו
תשובה כנה
את כתבת משהו שבא ממך
או שכתבת משהו מבדר
וגם דרמה ועצב וטרגדיה זה מבדר
זה פשוט נראה מבדר מצד אחד
וחכם מצד שני ככה שקשה לי להחליט
[ליצירה]
מעניין אותי אם כשחיפשת תיאור לשיר אמרת לעצמך מה נשמע יפה ומגרה לדמיון או שחיפשת להזדהות עם עמקות המעמד של הילדה.
לי ניראה השני כיוון שהוא מאוד חכם
[ליצירה]
לוגן, כשחשבתי על השם "וסופה אליו לשוב", מה שעמד לנגד עיני היה המשפט "כי מן העפר נוצר הוא וסופו אל העפר לשוב". כיון שהסוף הוא ידוע, כתבתי אותו מההתחלה.
[ליצירה]
לא הבנתי את השאלה שלי
לא שאלתי על השם ספציפי
אני מתכוון לשיר עצמו
תשובה כנה
את כתבת משהו שבא ממך
או שכתבת משהו מבדר
וגם דרמה ועצב וטרגדיה זה מבדר
זה פשוט נראה מבדר מצד אחד
וחכם מצד שני ככה שקשה לי להחליט
[ליצירה]
בלתי רגיל. האופן בו מתגלגלים מתחילת השיר ועד סופ, מבלי לשים לב לכברת הדרך - נזקף לכשרון שלך.
אכן זה עץ הדעת
שהנופל לקורבנו
פעם יפקח הוא את עינו
פעם יביא לעוורנו
[ליצירה]
יאצק,
להגיד את האמת בצורה כה אמצעית זה כישרון וישרות... שכוייח
קארל מרקס טען שהא-לוהים הוא אופיום להמונים, ובשירך אני רואה תגובה ניצחת לו. לא-לוהים, שהוא נשגב, אינסופי ועליון הוא קרא אופיום. אם כך מעדיפה אני את האופיום ולא את האלילות בדמות הון וכסף [שאגב מרקס, תרם נכבדות בהפיכתו לאמצעי כה מרכזי בתפיסת באדם].
[ליצירה]
בס"ד
אתה מאתגר את השפה העברית, ומאלף אותה לשימושך. התוצאות לא מאחרות לבוא. כתיבתך תמה, מתומצתת, בעלת ביטוי וצורה. אהבתי.
שוב ישוב, כך הבטיחו לנו.
"והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם". בנים באשר הם, ואב באשר הוא.
תגובות