שלשום, 8.10.06, כל רשתות התקשורת - גדולות כקטנות מסביב לעולם, דיווחו בזעם הבלתי-מוסתר, על ניסוי פצצה אטומית, שביצעה צפון-קוריאה. הנימה הבולטת לעין ולאוזן, שליוותה את כל הדיווחים הללו, הייתה "דאגה" מפני סכנה לשלום העולם, שלדברי הדוברים האימפריאליסטיים, נשקפת כתוצאה מהניסוי הנידון.

מיד אומר, כי אינני מגן על זכותו של אף צד לפתח ולהחזיק בנשק האטומי; לדעתי, הנשק הזה, הנו מסוכן וקטלני ביותר, ללא כל קשר בבעלות מי מצוי - בין אם מדינה סוציאליסטית או קפיטליסטית. עם זאת, עלינו להעמיק ולהבין את המצב עד הסוף. מהרגע, בו ארצות הברית של אמריקה הצליחו לייצר פצצת-גרעין הראשונה, כוונת האמריקאים הייתה, להיות בעל מונופולין בלעדי על החזקת הנשק האטומי. כאשר, בתגובה להמצאת פצצה אמריקאית, והפצצה אטומית על הירושימה ונגסאקי גם ברית-המועצות החלה בייצור פצצות אטומיות ובניסויים שלהן, אמריקאים הגיבו במלחמה קרה ובהגברת מירוץ החימוש, שמטרתו הייתה, לא רק לשמור על מאזן כוח מול ברית-המועצות, אלא לא פחות ולא יותר - להחניק את המדינה הסובייטית מבחינה כלכלית, ולבסוף להביא להתפרקותה המלאה.

ארצות-הברית, כאשר מדינות כמו עירק ולוב ניסו להתחמש בפצצות אטומיות, יזמו התקפות מהאוויר נגד ארצות הללו (את התקיפה על הכור הגרעיני באיזור בגדד, אמריקאים ביצעו באמצעות שפחתם הנאמנה ישראל). התקיפות הללו, הן תקיפה ישראלית באיזור בגדד, והן האמריקאית בבנגאזי שבלוב, בוצעו באמתלת-טענה אימפריאליסטית מוכרת, שמדינות הללו מנסות להצטייד בנשק האטומי באופן בלתי-חוקי ובניגוד לאמנות בין-לאומיות על אי-הפצת הנשק האטומי. אולם, ראו זה פלא! מדינת ישראל, בכור שנמצא בדיוק ארבעים קילומטר מהמקום ממנו אני כותב את המאמר הזה, מזה קרוב לחמישים שנה, בלי שום הסכמה של הקהיליה הבין-לאומית, וללא כל פיקוח קלוש, עוסקת בייצור פצצות אטומיות, שהיום מספרן עומד על מאות רבות. מדינת ישראל, כבר מזמן תופסת אחד המקומות הראשונים בין מעצמות אטומיות (יש טוענים, שאנחנו מעצמה אטומית הרביעית בעולם). אבל, למרות כל זאת, לא ארצות הברית, ולא שום מדינה "דמוקראטית" אחרת, אינן מאיימות בסנקציות ותקיפות צבאיות נגד הכור הגרעיני בדימונה.

לעומת זאת, כבר יותר משנה כל העולם נקרע מאיומים אמריקאים חוזרים ונשנים, בשימוש בכוח נגד צפון-קוריאה ואירן, באם לא תחדלנה ממאמצים להצטייד בפצצה גרעינית. אז מה קרה? האם פצצה קוריאנית, יותר מסוכנת מפצצה אמריקאית או ישראלית; ומי בכלל  בעולם ממונה על הקביעה, מי כשיר ומי לא כשיר להחזיק בנשק בלתי-קונבנציאונלי.

כולנו, בוודאי זוכרים, שדווקא ארצות-הברית, אותה ארצות-הברית שהיום מעמידה את פניה כמי שדואגת לשלום העולם - היא המדינה היחידה בעולם עד עכשיו, שהשתמשה בפצצות אטומיות נגד מדינה כלשהי. לא ברית-המועצות; לא סין; לא צפון קוריאה או הודו, לא יכולות "להתפאר" ב"הישג" מפוקפק כזה. ובכל זאת, האדמיניסטרציה של הנשיא בוש, מדברת על איזושהן סכנות לשלום העולם, שכביכול נשקפות ממדינות, שלא רק לא השתמשו נגד מישהו בפצצמה אטומית, אלא שחלקן  עוד לא יצרו אפילו פצצה ראשונה שלהן.

ארצות-הברית של אמריקה, שביצעה פשעים נגד עמים שלמים; שמיד אחרי תקיפה יפנית על פארל הארביור בשנת-41, תכננו בתור תגמול השמדת ערים יפניות שלמות; אותן ארצות-הברית, שבעת השלטון הסנדיניסטי בניקרגואה גרמו למלחמת אזרחים רצחנית ועקובת-דם ביותר - פתאום, באים בטענות לכל מיני משטרים שחרף כל הביקורת שיש לי עליהם, לא מגיעים אפילו לקרסוליהם של אמריקאים מבחינת הנזק שהם גורמים או עלולים לגרום; ושהדבר היחיד בו חטאו בפני השוטר העולמי ג'ורג' בוש, זה סירובם להיות חותמות גומי בידי המדיניות שלו. למרבה הצער, גם סין לאכזבת כל הכוחות המתקדמים בעולם, הצטרפה למשחק-השרירים האמריקאי, של איומים בסנקציות נגד צפון-קוריאה.

לטעמן של ארצות-הברית, ישראל, עם יותר מ-300 פצצות בלתי-קונבנציאונליות שלה, לא מסכנת את אף אחד. לעומת זאת, הנשיא האמריקאי מנסה להסביר לנו ממרקעי הטלוויזיה, שלדעתו קובה היא המדינה המסוכנת בעולם. איזו צביאות! איזה ניסיון להוליך שולל את דעת הקהל העולמית! קובה, שמשך עשרות שנים, הייתה תחת מצור אמריקאי; קובה, שמיד אחרי המהפכה של ינואר 1961 סבלה מפיגועים רצחניים שאורגנו על-ידי הסי.איי.אי האמריקאי; קובה, שלהבדיל מארצות-הברית, מוכנה לעזור לכל עם ולכל מדינה במצוקה בלי לבקש איזושהי תמורה - לדברי האמריקאים יותר מסוכנת, למשל מסוחארטה, שטבח בדם קר ביותר משלושה מיליון קומוניסטיים באינדונזיה; או מישראל, שקמה על חשבון יותר מחצי מיליון פליטים ערביים, שלשם הקמתה גורשו במהלך מלחמת 48-49, ובמהלך שנות ה-50, ושמנסה לכפות את עצמה על העם הפלסטיני שמזה כ-40 שנה נמצא תחת כיבוש ודיכוי.

לסיכום, ברצוני, אחרי כל הדברים שהרצתי לעיל, לשוב ולשאול את מצפונינו, אז מיהו הסכנה האמיתית - צפון קוריאה ואירן, או ארצות הברית עם גרורתה-שפחתה הנרצעת ישראל?האם יש למישהו מבחוץ זכות, להגיד לעם הצפון-קוריאני או לכל עם אחר, איך עליו לחיות; איך לחשוב ומזון מאיזו תוצרת לאכול?