נגיחה אחת , בדקה ה110 של גמר המונדיאל , ניפצה את פסל התרבות האירופאית הקרה , החדשה והסובלנית והקימה לתחייה את השדים המכוערים שהאדונים המנופחים בחליפות המפוארות ניסו כל כך להדחיק.

 

זהו, נגמר המונדיאל . מונדיאל מאכזב. הררים של ציפיות , מימוש עכברי .

מונדיאל שיזכר בתולדות הכדורגל בזכות דקה אחת , מעשה אחד , שלא ממש קשור לכדורגל. מעשה בודד, שכמו כל האירועים המשמעותיים בהיסטוריה הכללית , השפיע ועיצב  דווקא תקופת זמן מסויימת לאחר התרחשותו .

 איבחת ראש אחת . וכמו בספרות של המאה העשרים – הגיבור עשה את הטרנספרמציה לאנטי גיבור .

 זינאדין זידאן, בן המהגרים העני שהפך למלך , הסמל , המופת , נשא על כתפיו הגרומות את כל הנבחרת הצרפתית המזדקנת עד למעמד הגמר , בו הוא אפילו התכבד בכיבוש  השער הראשון  בבעיטת פנדל חצופה ומקורית .

עד כאן – הכל מוכר , נדוש ודופק כמו קמפיין של אדידס.


עד הנוגרה של הדקה ה110 . (שדרך אגב – היוותה תעתיק כמעט מושלם לנגיחה אחרת , לא פחות מפורסמת שלו , באותו מעמד , שמונה שנים קודם לכן)

 והאירוע הזה וההתנהלות התקשורתית סביבו , סיפקו בצורה מושלמת את רגע העומק  המשמעותי היחיד של המונדיאל הזה – את הסרת המסכה . את ניתוץ הטוטמים התרבותיים.

שכן , מונדיאל 2006 הוצא , בתכ'לס , כקמפיין אגרסיבי לאירופה החדשה , הפלאסטית , הנאורה , הסובלנית ( טקס הפתיחה , הלוגו – " זמן לעשות חברים " , הדגש הבולט שהושם על הכנסת האורחים הזרים המושלמת ) אבל האקט של זידאן שהוביל להרחקתו , הטראש-טוק מצד השחקן היריב האיטלקי מטראצי שקדם לו ובעיקר הבאאז התקשורתי שאחריו – גרמו לניפוץ הדרמטי של הטוטם הזה.

  וכל הריטואלים השבטיים , של אירופה האחרת , החשוכה , שהוחבאו וטושטשו בצורה כל כך אלגנטית פרצו בעוצמה –  אם אלו הגזענות המוסווית  והאיסלאם הטרוריסטי בגירסה הראשונה לפרובוקאציה של מטראצי  שאולי קילל אותו על הרקע הזה , או שמא זוהי השבירות של התא המשפחתי וערכי המשפחה בגירסה השניה של אותה שיחה כשהפעם אימו ואחותו של זיזו מאיישות את התפקידים הראשיים

 וככה בעצם , (ובסמיכות מושלמת  לשד תדמיתי לא פחות קטן שהשתחרר – פרשת השחיתויות בליגת הכדורגל האיטלקית) כל העולם נחשף למה שמצלמה קטנה קלטה במקרה – המלך הוא קירח. (כמו אירופה החדשה כולה )