[ליצירה]
קפטן, אני דווקא לא מסכימה.
כמו שכתבו פה - ההבדל בין אהבה לשנאה הוא כחוט השערה.
הוא שונא אותה כל כך רק משום שהוא אהב אותה כל כך.
האכזבה הזו ממנה, ממה שהיא עשתה, גרמה לו לשינוי ברגשות, להיפוך.. ככל שהוא אהב אותה - כך הוא שונא אותה עכשיו...
נכון שהיא היתה לא בסדר, אבל הדברים נראים הרבה פחות גרועים אם לא אוהבים מישהו כל כך חזק..
[ליצירה]
אם לא היה מקום לביקורת, לא היתה אפשרות להוספת תגובה.....
שחף החמיאה לתמונה ונתנה ביקורת בונה.
שחף מנהלת סדנה לצילום במקום אחר, והיא בנאדם נפלא שאוהב מאד לפרגן - אם היא נתנה ביקורת זה אך ורק כדי לעזור.
שהרי לכך יש את האתר הזה!
[ליצירה]
אני מסכימה איתך שזו לא דמות המתנחלת, אלא זו דמות הבת הדתית הלאומית - או יותר נכון, אחת הדמויות.
בשיר מוזכרות גם דברים שהם עברות בפירוש - חוצפה (אני מתארת לעצמי שלמורים, אם זה כתוב בתעודה), כיסוי ראש, ועוד. אמנם, בהר סיני לא נאמר שאסור לבת ללבוש מכנס, אך ה' ציווה לשמוע לחכמים - והחכמים קבעו תקנות, כמו "לא ילבש", שרוולים עד המרפק ("שרוולים קצרים מדי"), ועוד.
נכון, לא כולן ככה. ויש גם ניואנסים קטנים בהלכה שעוד אפשר למצוא פשרות או להקל, אבל זה לא הנושא העיקרי בשיר, אלו היו רק דוגמאות.
זה לא שיעור באמונה וגם לא בהלכה, אבל אני חושבת שיש דברים שאי אפשר להתווכח עליהם, כמו כיסוי ראש למשל. בת שמצפצפת על מצוות ברורות ופשוטות בגלוי ומפקירה את עצמה לרחוב, לטרמפים, לגברים - זהו חילול שם ה' גדול.
תגובות